29_11_2018

Informacja z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 29 listopada 2018 r.:
1. Zarząd jednogłośnie zatwierdził Diagnozę Potrzeb Szkół Zawodowych przy ZSOiZ w Mońkach zatwierdzoną przez Radcę Pedagogiczną w dniu 15.11.2018 r. Przedmiotowy dokument powstał w celu zaplanowania działań zmierzających do dalszego rozwoju placówki i tym samym zwiększenia atrakcyjności kształcenia zawodowego dla uczniów. Opracowana diagnoza uwzględnia potrzeby i oczekiwania uczniów względem szkoły, zadania do realizacji oraz sam sposób ich realizacji. Uwzględnia również wyniki z ewaluacji zewnętrznych i wewnętrznych, wnioski z posiedzeń rad pedagogicznych, dane ze sprawozdań zespołów przedmiotowych i wychowawców klas.

2. Zarząd jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Mońkach w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy partnerstwa oraz realizację projektu pod nazwą: „Kształcenie zawodowe młodzieży na sześć!” w ramach Poddziałania 3.3.1 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki o nr: RPPD.03.03.01-IZ.00-20-001/18 w ramach RPO WP na lata 2014-2020.

3. Zarząd jednogłośnie zatwierdził Aneks Nr 6 do arkusza organizacji pracy ZSOiZ w Mońkach na rok szkolny 2018/2019. Aneks dotyczy przydzielenia zajęć dydaktycznych nauczycielom w związku z rozwiązaniem umowy o pracę za porozumieniem stron z jednym nauczycielem. Ponadto w klasach I i II LO dokonano międzyoddziałowo podziału na grupy na zajęciach wychowania fizycznego. Powyższe zmiany nie skutkują zmianą ogólnej średniorocznej tygodniowej liczby godzin, która wynosi obecnie 1.202,04 godzin tygodniowo.

4. Zarząd, po zapoznaniu się wyjaśnieniami Przedsiębiorstwa Handlowo Usługowego AS- BUD Daniel Przestrzelski Brychy 20, 19-213 Radziłów, biorącego udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na Remont pomieszczeń w istniejącym budynku warsztatów szkolnych przy Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach przy ul. Szkolnej 23, jednogłośnie postanowił o odrzuceniu oferty na odstawie art. 89 ust. 1 pkt 4 („Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera rażąco niską cenę  lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia”) w związku z art. 90 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych („Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień  wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera  rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia”). Przedmiotowa oferta zawiera rażąco niską cenę, a złożone przez Wykonawcę wyjaśnienia potwierdzają, że oferta zawiera rażąco niską cenę  w stosunku do przedmiotu zamówienia.

W toku badania i oceny ofert Zamawiający na podst. art. 90 ust. 1a  zwrócił się do wykonawcy z prośbą o udzielenie wyjaśnienia dotyczącego zaoferowanej ceny na Remont pomieszczeń w istniejącym budynku warsztatów szkolnych przy Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych  w Mońkach przy ul. Szkolnej 23. Cena złożonej przez Przedsiębiorstwo  Handlowo – Usługowe AS – BUD Daniel Przestrzelski oferty jest niższa o 31,01 % od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert oraz jest niższa o 13, 3 % od wartości szacunkowej zamówienia po doliczeniu podatku VAT. Wykonawca pismem z    dnia 26.11.2018 r. wyjaśnił, że do wyceny oferty przyjął tylko jeden odciąg spalin, pomimo że w Przedmiarze Robót stanowiącym załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia są wyszczególnione  dwa odciągi spalin. Ponadto Wykonawca wyjaśnił, że za cenę zaoferowaną w ofercie nie będzie mógł prawidłowo wykonać przedmiotu zamówienia, co potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.  Wykonawca w swoich wyjaśnieniach nie wykazał, że oferta  nie zawiera rażąco  niskiej  ceny. Zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy Pzp obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.

5. Zarząd zapoznał się z wnioskiem Komisji Przetargowej, która poinformowała,, iż w przetargu nieograniczonym na „Remont pomieszczeń w istniejącym budynku warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach przy ul. Szkolnej 23” do upływu terminu składania ofert złożono 3 oferty:

- oferta Nr 1 Zakład Ogólnobudowlany Wiesław Szerszunowicz, kol. Zabłudów, 16-060 Zabłudów, z ceną ofertową 277.370,40  zł brutto;

- oferta Nr 2 Firma Handlowo – Usługowa MAG – BUD Piotr Lipski, ul. Nowo Osiedle 11, 19-200 Grajewo, z ceną ofertową  316.961,10 zł brutto;

- oferta Nr 3 Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe AS – BUD  Daniel Przestrzelski Brychy 20, 19-213 Radziłów, z cena ofertową 177.497,47 zł brutto (cena oferty jest niższa o 31,01 % od średniej arytmetycznej wszystkich złożonych ofert). Wykonawca wyjaśnił, że za zaoferowaną cenę nie będzie mógł prawidłowo wykonać przedmiotu zamówienia. Wykonawca  przyjął do wyceny jeden odciąg spalin , pomimo, że w Przedmiarze Robót stanowiącym załącznik do SIWZ są wyszczególnione dwa odciągi spalin, w związku z czym oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Ofertę zawierającą rażąco niską cenę Zarząd odrzucił na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 90 ust. 3 ustawy Pzp). Oferta oceniona jako najkorzystniejsza przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Oferta nr 1 oferuje realizację zamówienia za cenę – 277.370,40 zł brutto (zamawiający zamierzał przeznaczyć zaś kwotę –  204.715,84  zł brutto).

Zarząd Powiatu jednogłośnie nie wyraził zgody na zabezpieczenie zwiększonej kwoty na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia, tak więc, zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zarząd jednogłośnie podjął decyzję o jego unieważnieniu.

Zgodnie z przepisami ww. ustawy przed odebraniem pisemnych oświadczeń o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę wyłączenia z postępowania Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Ponadto Zarząd postanowił ponownie ogłosić przetarg na tych samych warunkach.

6. Zarząd, po zapoznaniu się z wnioskiem Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania  o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę energii elektrycznej dla potrzeb gmin i innych podmiotów oraz ich jednostek organizacyjnych należących do grupy zakupowej  w okresie  01.01.2019 r.  – 31.12.2019 r., jednogłośnie  dokonał wyboru oferty nr 1 TAURON Sprzedaż  Sp. z o. o. 30-417 Kraków , ul. Łagiewnicka 60 z ceną ofertową  4.777.184,15 zł brutto (Cena jednostkowa za energię elektryczną  oświetlenie uliczne 443,66 zł brutto/MWh. Cena jednostkowa za energię elektryczną  obiekty i budynki 443,66 zł brutto/MWh), oraz zatwierdził wzór informacji o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej  zamówienia   przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do upływu terminu składania ofert wpłynęła 1  oferta:

Oferta Nr 1 TAURON Sprzedaż Sp. z o.o. 30-417 Kraków ul. Łagiewnicka 60, cena ofertowa 4 777 184,15 zł brutto.

Cena jednostkowa za energię elektryczną  oświetlenie uliczne  – 443,66 zł/MWh  brutto,

Cena jednostkowa  za energie elektryczną   obiekty i budynki –  443,66 zł/MWh brutto.

Po dokonaniu badania, komisja stwierdziła, że złożona  oferta spełnia warunki i zapisy SIWZ i jest  zgodna z przepisami ustawy Pzp.

Zamawiający ustalił kryteria oceny ofert cena – 100 %. Oferta otrzymała 100 pkt w kryterium cena.

Po dokonaniu oceny oferty Zamawiający na podstawie art. 26 ust. 1 wezwał Wykonawcę TAURON Sprzedaż Sp. z o. o., do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postepowaniu i brak podstaw do wykluczenia. W wyznaczonym przez Zamawiającego terminie wykonawca złożył wymagane dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.

Po dokonaniu badania złożonych przez wykonawcę dokumentów, Komisja Przetargowa stwierdza, że wykonawca spełnia warunku udziału w postepowaniu i nie podlega wykluczeniu.

Na sfinansowanie  zamówienia Zamawiający zamierza  przeznaczyć  kwotę  5 070 788,52 zł brutto. Natomiast w przedmiotowym postępowaniu najkorzystniejsza oferta oferuje realizację przedmiotu zamówienia za kwotę  4.777.184,15  zł brutto.

Zgodnie z przepisami ww. ustawy przed odebraniem pisemnych oświadczeń o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę wyłączenia z postępowania Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Z wyłonionym oferentem zostanie podpisana stosowana umowa.

Jednocześnie Zarząd postanowił o dokonaniu analizy opłacalności zamówienia przez tak dużą grupę zakupową.

7. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę i podpisał z PWPW S.A w Warszawie umowę dostawy dokumentów komunikacyjnych i oznaczeń. Umowa zostaje zawarta do dnia 23.12.2021 r.

8. Zarząd jednogłośnie postanowił o likwidacji składnika majątku – samochodu marki Opel Vectra (usuniętego z drogi na postawie art. 130a ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym), który postanowieniem Sądu Rejonowego w Białymstoku z 30 sierpnia 2018 r. stał się własnością Powiatu Monieckiego, przekazując pojazd do demontażu.

9. Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie udzielenia upoważnienia Panu Błażejowi Buńkowskiemu - Staroście Monieckiemu, jako Kierownikowi Starostwa Powiatowego w Mońkach do działania w zakresie:

1) zawierania i aneksowania umów na dostawę towarów i usług w imieniu Powiatu Monieckiego w zakresie planu finansowego jednostki;

2) wystawiania w imieniu Powiatu Monieckiego faktur VAT;

3) wystawiania w imieniu Powiatu Monieckiego faktur VAT korygujących;

4) wystawiania w imieniu Powiatu Monieckiego not korygujących;

5) wystawiania w imieniu Powiatu Monieckiego paragonów fiskalnych;

6) i innych czynności niezbędnych w zakresie centralizacji podatku VAT

zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 ).

Ponadto upoważniono Starostę Monieckiego do udzielania dalszych upoważnień w sprawach objętych niniejszym upoważnieniem.

10. Ponadto Zarząd podejmując również jednogłośnie stosowną uchwałę upoważnił (w czasie nieobecności Starosty - Pana Błażeja Buńkowskiego) Panią Joannę Kitlas – Wicestarostę do działania w zakresie:

1) zawierania i aneksowania umów na dostawę towarów i usług w imieniu Powiatu Monieckiego w zakresie planu finansowego jednostki;

2) wystawiania w imieniu Powiatu Monieckiego faktur VAT;

3) wystawiania w imieniu Powiatu Monieckiego faktur VAT korygujących;

4) wystawiania w imieniu Powiatu Monieckiego not korygujących;

5) wystawiania w imieniu Powiatu Monieckiego paragonów fiskalnych;

6) i innych czynności niezbędnych w zakresie centralizacji podatku VAT

zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174). Przedmiotowe upoważnienie obowiązuje do odwołania lub zakończenia stosunku pracy.

11.Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego obejmującego prowadzenie jednego punktu przeznaczonego na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w Powiecie Monieckim w 2019 r

11. Zarząd, podejmując jednogłośnie stosowną uchwałę, powołał Komisję do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego obejmującego prowadzenie jednego punktu przeznaczonego na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w Powiecie Monieckim w 2019 r. Uchwała w załączeniu do protokołu.

12. Zarząd również, podejmując jednogłośnie uchwałę, ustalił jako reprezentantów Powiatu Monieckiego w Związku Powiatów Województwa Podlaskiego następujące osoby: Pana Błażeja Buńkowskiego – Starostę Monieckiego i Pana Pawła Żaka – p.o. Kierownika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Mońkach.

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Mońkach

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jóźwicka - inspektor w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Społecznych

Data wytworzenia: 2018-11-29

Wprowadzający: Anna Jóźwicka

Data modyfikacji: 2018-12-28

Opublikował: Anna Jóźwicka

Data publikacji: 2018-12-28