RRegulamin pracy Komisji Infrastruktury i Rozwoju Powiatu

REGULAMIN PRACY
Komisji Infrastruktury i Rozwoju Powiatu

1. W skład Komisji wchodzą radni wybrani spośród Rady Powiatu w Mońkach.
2. Podstawą działania Komisji jest regulamin oraz roczny plan pracy zatwierdzony przez Radę Powiatu w Mońkach.

3. Przedmiotrem działania Komisji jest:

1) opiniowanie projektów uchwał oraz innych dokumentów, w szczególności w zakresie:

a) transportu zbiorowego i dróg publicznych,

b) geodezji, kartografii i katastru,

c) gospodarki nieruchomościami,

d) gospodarki wodnej,

e) ochrony środowiska i przyrody,

f) rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego,

g) współpracy ze społecznościami lokalnymi innych państw,

h) współpracy z organizacjami pozarządowymi,

i) pozyskiwania środków pozabudżetowych,

j) promocji powiatu,

k) utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,

l) administracji architektoniczno-budowlanej,

m) kultury fizycznej i turystyki,

n) kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,

2) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą i wnioskodawczą z zakresu swojego przedmiotowego działania,

3) opiniowanie projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej.

4. Do zadań Komisji należy:

1) wybór przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Komisji;

2) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą;

3) wydawanie opinii do projektów uchwał;

4) podejmowanie wniosków oraz stanowisk;

5) sprawowanie kontroli nad wykonywaniem uchwał Rady;

6) rozpatrywanie i opiniowanie spraw związanych z działalnością Komisji;

7) współpraca z innymi Komisjami.

5.  Komisja obraduje w obecności co najmniej połowy swojego składu.

6. W posiedzeniach Komisji, oprócz jej członków, mogą także uczestniczyć: Przewodniczący Rady, radni nie będący członkami Komisji oraz Członkowie Zarządu Powiatu.

7. Przewodniczący Komisji może zaprosić na jej posiedzenie inne osoby, których obecność jest uzasadniona ze względu na przedmiot rozpatrywanej sprawy.

8. Przewodniczący Komisji kieruje jej pracami, a w szczególności:

1) zwołuje posiedzenia Komisji,

2) ustala termin, miejsce i porządek posiedzenia,  

3) zapewnia przygotowanie i dostarczenie członkom Komisji niezbędnych materiałów,

4) kieruje obradami Komisji.

9. O planowanym posiedzeniu i proponowanym porządku obrad, Przewodniczący Komisji zawiadamia członków Komisji oraz osoby zaproszone w terminie co najmniej 3 dni przed planowanym posiedzeniem

10. Porządek obrad na posiedzeniu podlega zatwierdzeniu przez komisję. Komisja może w każdym czasie go zmienić lub uzupełnić.

11. Przewodniczący Komisji jest obowiązany zwołać posiedzenie Komisji na wniosek co najmniej 1/3 członków Komisji (tj. 2 członków Komisji) lub Przewodniczącego Rady.

12. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji, jego obowiązki wykonuje Wiceprzewodniczący powoływany i odwoływany przez Komisję.

13. Komisja wyraża opinie i zajmuje stanowiska w formie uchwał, które podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu, w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.

14. Wnioski odrzucone przez Komisję umieszcza się, na żądanie wnioskodawcy, w sprawozdaniu Komisji jako wnioski mniejszości, w szczególności w sprawach dotyczących projektów uchwał Rady.

15. Z posiedzenia sporządza się protokół, który powinien być podpisany przez prowadzącego posiedzenie.

16. Komisja ma obowiązek przedstawiać Radzie sprawozdanie ze swej działalności co najmniej raz w roku oraz w każdym czasie na żądanie Rady.

17. Sprawozdanie Komisji przedstawia na sesji Rady Przewodniczący Komisji lub Wiceprzewodniczący Komisji lub wyznaczony przez Komisję radny sprawozdawca.

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Mońkach

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jóźwicka - Inspektor w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Społecznych

Data wytworzenia: 2019-05-16

Wprowadzający: Anna Jóźwicka

Data wprowadzenia: 2007-02-28

Data modyfikacji: 2019-05-16

Opublikował: Anna Jóźwicka

Data publikacji: 2007-02-28