10_03_2015

Informacja z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 10 marca 2015 r.:

1. Zarząd Powiatu jednogłośnie, na wniosek Komisji przetargowej powołanej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę ciągnika rolniczego, rębarki i przyczepy rolniczej dla Powiatu Monieckiego” dokonał:
1) odrzucenia oferty Nr 2 EDMASZ Edward Nowacki sp. j. 18-200 Wysokie Mazowieckie  Oddział Korycin, ul. Grodzieńska 23 złożonej w zakresie Części 1: dostawa ciągnika rolniczego oraz w zakresie Części 2: dostawa rębarki do cięcia gałęzi na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp („zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia”),
2) odrzucenia oferty Nr 3 VOLTRANS Usługi Handlowo – Transportowe Uścinowicz Piotr, Horczak Adam Spółka jawna, 19-110 Goniądz, ul. Wojska Polskiego 70 złożonej na Część 1: dostawa ciągnika rolniczego i na Część 3: dostawa przyczepy rolniczej na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp („zamawiający odrzuca ofertę jeżeli jest niezgodna z ustawą”) w związku z art. 82 ust. 2 oraz na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp („zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów”);
3) odrzucenia oferty Nr 5 Contractus Sp. z o.o. ul. Kresowa 58, 16-100 Sokółka złożonej na Część 1: dostawa ciągnika rolniczego na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp w związku z art. 82 ust. 2 oraz na podstawie art.  89 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp;
4) odrzucenia oferty Nr 7 Agrotechnik Wojciech Dzięgielewski Tafiły 8, 18-520 Stawiski złożonej w zakresie części 2: rębarka do rozdrabniania gałęzi na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp („zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia”),
5) unieważnienia postępowania w zakresie Części 2: dostawa rębarki do rozdrabniania gałęzi na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 (Uzasadnienie faktyczne: W przedmiotowym postępowaniu na Część 2: dostawa rębaki do rozdrabniania gałęzi złożono dwie oferty. Oferty nie spełniały  wymagań określonych przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2. Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 „Zamawiający unieważnia postępowanie  o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej  oferty niepodlegającej  odrzuceniu”).
6) wyboru oferty Nr 6 ADLER Agro Sp. z o.o. ul. Szosa Baranowicka 62 A, 15-521 Białystok – Zaścianki na Część 1: dostawa ciągnika rolniczego (model New Holland T6.120, rok produkcji 2015) z ceną ofertową za realizację zamówienia  - 282 777,00 zł brutto,
7) wyboru oferty Nr  2  EDMASZ Edward Nowacki  sp. j. 18-200 Wysokie Mazowieckie,  Oddział Korycin ul. Grodzieńska 23  na Część 3 : dostawa przyczepy rolniczej  (model Cynkomet T-104/4) z ceną ofertową za realizację zamówienia  – 46 100,40 zł brutto,
8) wzoru zawiadomienia o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, oraz wzoru zawiadomienia o unieważnieniu postępowania, w zakresie Części 2: dostawa rębarki do cięcia gałęzi.
9) wzoru informacji o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy Pzp.
W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej  zamówienia  nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wpłynęło 7 ofert. Zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
W toku badania i oceny ofert Komisja wezwała wykonawców do wyjaśnienia dokumentów. W wyznaczonym przez zamawiającego terminie wezwani wykonawcy złożyli stosowne wyjaśnienia. Następnie Komisja Przetargowa przystąpiła do oceny ważnych ofert pod względem kryterium „cena – 95” i „gwarancja – 5”. Ocenie podlegało 5 ważnych ofert.
Na realizację zamówienia zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę – 584 000,00 zł brutto, w tym na:
Część 1: dostawa ciągnika rolniczego 363 000,00 zł brutto;
Część 2: dostawa rębarki do rozdrabniania gałęzi 166 000,00 zł brutto;
Część 3: dostawa przyczepy rolniczej 55 000,00 zł brutto.
Najkorzystniejsze oferty oferują realizację zamówienia za kwotę – 328 877,40 zł brutto, w tym:
Część 1 -  282 777,00 zł brutto,
Część 3 - 46 100,40 zł brutto.
Wybrane oferty spełniają warunki i zapisy SIWZ, są zgodne z przepisami ustawy Pzp, otrzymały najwyższą ilość punktów w ocenianych kryteriach. W związku z powyższym Zarząd zdecydował o podpisaniu umowy z ww. Wykonawcami. Zarząd ogłosi ponowny przetarg na dostawę rębarki na najbliższym posiedzeniu.
2. Zarząd zapoznał się wnioskiem Gminnej Biblioteki Publicznej w Krypnie dotyczącym wsparcia finansowego budowy nowej siedziby biblioteki. Ww. biblioteka realizuje zadanie pn. „Budowa Gminnej Biblioteki Publicznej w Krypnie wraz z zagospodarowaniem terenu i zakupem wyposażenia” w ramach dofinansowania z wieloletniego programu Kultura + Priorytet „Biblioteka + Infrastruktura bibliotek”. Łączny koszt inwestycji wyniesie 745 tys. zł, z czego wymagany wkład własny to kwota 186.250 zł. Zarząd postanowił przełożyć podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie na późniejszy termin.
3. Zarząd pozytywnie rozpatrzył wniosek Uczniowskiego Klubu Sportowego „Podlasiak Knyszyn” w Knyszynie (klubu piłkarskiego) o dofinansowanie zakupu sprzętu sportowego na potrzeby Klubu tj.: strojów oraz butów piłkarskich i postanowił jednogłośnie (podczas głosowania nie był obecny Pan Starosta) dofinansować przedmiotowy wniosek w kwocie 2.500,00 zł.
4. Zarząd rozpatrzył też wniosek Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Mońkach dotyczący zakupu pucharów i medali najlepszym zawodnikom uczestniczącym w Mistrzostwach Powiatu Monieckiego w Tenisie Stołowym. Zarząd Powiatu z powodu ograniczonych środków finansowych zaplanowanych w budżecie powiatu na 2015 r. postanowił jednogłośnie (podczas głosowania nie był obecny Pan Starosta) odmówić przedmiotowego dofinansowania.
5. Zarząd z powodu ograniczonych środków finansowych w budżecie powiatu, nie przychylił się również do wniosku Komendy Powiatowej Policji w Mońkach w sprawie udostępnienia przez cały rok (1 raz w tygodniu na 2 godziny czterem funkcjonariuszom Policji) Pływalni Powiatowej w Mońkach.
6. Zarząd podjął jednogłośnie uchwałę w sprawie wprowadzania okresowej atrakcji na Pływalni Powiatowej w Mońkach w postaci dmuchanego toru przeszkód i placu zabaw Aqua Track. Atrakcja dostępna będzie po wykupieniu biletu na pływanie zgodnie z obowiązującym cennikiem wraz z dopłatą w kwocie 2,00 zł. Termin obowiązywania atrakcji i dopłaty z tytułu skorzystania z niej ustala się od 20 do 30 marca 2015 r.
7. Pani Maria Małgorzata Konaszewska – Dyrektor Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Mońkach – poinformowała Członków Zarządu, że pismem z dnia 10.02.2015 r. (przedmiotowe pismo zostało również przysłane do wiadomości organu prowadzącego) wystąpiła do Podlaskiego Kuratora Oświaty w Białymstoku z prośbą o rozszerzenie uprawnień Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Mońkach o możliwość wydawania orzeczeń do kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabosłyszącej oraz dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera. Analiza potrzeb wskazuje, że jest to podyktowane rosnącymi potrzebami środowiska lokalnego. Placówka spełnia niezbędne warunki, ma odpowiednią bazę oraz narzędzia diagnostyczne. Ponadto w Poradni zatrudnieni są też odpowiednio wykształceni specjaliści. Zdaniem Pani Dyrektor poszerzenie zakresu uprawnień nie zwiększy kosztów funkcjonowania jednostki. Placówka stara się o taką możliwość od kilku lat. Zgodnie z § 3 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych orzeczenia w ww. niepełnosprawnościach wydawane są w poradniach wskazanych przez kuratora oświaty, za zgodą organu prowadzącego. Ponadto Zarząd zapoznał się też z pismem Podlaskiego Kuratora Oświaty (pismo wpłynęło do tut. Starostwa w dniu posiedzenia Zarządu tj. 10.03.2015 r.) o wyrażenie takiej zgody dla placówki w Mońkach. Zarząd postanowił szczegółowo zapoznać się z przedstawioną informacją i odłożyć podjęcie decyzji do kolejnego posiedzenia.

Metryka strony

Udostępniający: Anna Jóźwicka - inspektor w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Społecznych

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jóźwicka

Data wytworzenia: 2015-03-31

Wprowadzający: Anna Jóźwicka

Data wprowadzenia: 2015-04-08

Data modyfikacji: 2015-04-08

Opublikował: Anna Jóźwicka

Data publikacji: 2015-04-08