29_04_2009

Informacja z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 29 kwietnia 2009 r.:

1. Członkowie Zarządu na wniosek Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Goniądzu wyrazili zgodę na zwiększenie od 1 września 2009 liczby wychowanek w Ośrodku z 50 do 56 i powiększenia liczby klas w Gimnazjum z 3 do 4.
W placówce będą funkcjonowały 4 grupy wychowawcze po 12 osób i jedna 8 osobowa grupa usamodzielnienia. Zmiana wynika z zapotrzebowania na miejsca w placówkach resocjalizacyjnych i dostosowania organizacji pracy placówek resocjalizacyjnych do nowych standardów pracy.
W związku ze zwiększeniem stanu wychowanek planowane jest otwarcie grupy usamodzielniania funkcjonującej poza Ośrodkiem, w wynajętym budynku (w placówce nie ma możliwości zwiększenia miejsc noclegowych). Grupa usamodzielniania będzie funkcjonowała bez kucharki i innych pracowników obsługi. Opiekę nad nią będą sprawowali całodobowo opiekuni socjalni, a w godzinach popołudniowych wychowawcy. Wprowadzenie takiej formy wpłynie pozytywnie na jakość i efektywność pracy resocjalizacyjnej.
Środki na pokrycie zmian w arkuszu organizacyjnym na rok 2010 będą pochodziły ze zwiększenia subwencji oświatowej, w związku ze wzrostem zadań wychowawczych i edukacyjnych. Koszty zwiększenia stanu wychowanek planowane są w skali roku w Ośrodku na poziomie ok. 120 zł. zł, a w szkole ok. 70 tys. i nie przekroczą one kwot wynikających ze zwiększenia subwencji oświatowej.
Środki na pokrycie kosztów zmian w 2009 roku, w tym funkcjonowania grupy usamodzielniania będą pokryte z 0,6 % rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej przeznaczonych na zwiększenie zadań szkolnych i poza szkolnych oraz na wyposażanie nowych pomieszczeń oddanych do użytku w I kwartale 2009 roku. Ponadto, tak jak w ubiegłych latach jest możliwość otrzymania dodatkowych środków z MEN w ramach programu “Bezpieczna Polska” - zwiększenia liczby miejsc w MOW-wie i MOS. Planowane jest również złożenie wniosku do Urzędu Marszałkowskiego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
2. Członkowie Zarządu ogłosili przetarg na „Dostawę materiałów drogowych do budowy i remontów chodników”.
Opis przedmiotu zamówienia.
Kod CPV 28.81.31.00-5 „materiały chodnikowe”
Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje dostawę i rozładunek niżej wymienionych materiałów drogowych:
1/ krawężnik betonowy 100x30x15, w ilości do 4 000 szt.,
2/ obrzeże chodnikowe 100x20x6 szare, w ilości do 2 500 szt.,
3/ obrzeże chodnikowe 100x25x8 szare, w ilości do 200 szt.,
4/ płytka chodnikowa 35x35x5 szare, w ilości do 36 500 szt.,
5/ płytka chodnikowa 35x35x5 kolorowa, w ilości do 1 500 szt.,
6/ kostka brukowa grubość 8,0 cm szara, w ilości do 1 600 m2,
7/ kostka brukowa grubość 8,0 cm kolorowa, w ilości do 1 600 m2,
8/ kostka brukowa grubość 6,0 cm szara, w ilości do 350 m2,
9/ kostka brukowa grubość 6,0 cm kolorowa, w ilości do 200 m2.
10 Beton B 10, w ilości do 115 m3.
Podane ilości materiałów są szacunkowe i mogą ulec zmniejszeniu. Z tego tytułu wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia finansowe bądź prawne.
Zakres dostaw będzie ustalany sukcesywnie według potrzeb zamawiającego. Zamawiający każdorazowo będzie zgłaszać telefonicznie zapotrzebowanie na poszczególne materiały z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały drogowe na plac budowy wskazany przez zamawiającego (teren powiatu monieckiego ) w godz. 700 – 1400.
Do każdej dostarczonej partii materiałów Wykonawca będzie dołączać świadectwo jakości wyrobu.
Szacunkowa wartość brutto zamówienia wynosi: 371 008,10 zł.
Część 1: krawężnik betonowy 100x30x15 – 80 520,00 zł brutto,
Część 2: obrzeże chodnikowe 100x20x6 szare– 14 945,00 zł brutto,
Część 3: obrzeże chodnikowe 100x25x8 szare – 1 927,00 zł brutto,
Część 4 : płytki chodnikowe 35x35x5 szare i kolorowe – 121 085,00 zł brutto,
Część 5: kostka brukowa grubość 8,0 cm szara i kolorowa – 108 921,6 zł brutto,
Część 6: kostka brukowa grubość 6,0 cm szara i kolorowa – 16 951,60 zł brutto
Część 7:beton B- 10 – 26 657,00 zł brutto.
3. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na przydział godzin do końca roku szkolnego 2008/2009 Pani Krystynie Marii Kryńskiej w wysokości 14 godzin dydaktyczno-wychowawczych tygodniowo (dotychczas, jako nauczyciel P.Kryńska realizowała 27 godzin tygodniowo).
4. Członkowie Zarządu podjęli uchwałę w sprawie udzielenia Dyrektorowi Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach pełnomocnictwa do podejmowania wszelkich niezbędnych działań związanych z realizacją projektu pt. „Uczniowie z terenów wiejskich z certyfikatem ECDL” o Nr WND-POKL.09.05.00-20-206/08 wdrażanego przez Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
5. Członkowie Zarządu na wniosek Dyrektora – Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach przyznali stypendia Starosty czterem uczniom Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach za osiągnięcie poziomu laureata olimpiad i konkursów.
6. Członkowie Zarządu podjęli uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2009 rok. Zmiany dotyczą:
- przeniesień w planie wydatków Starostwa między paragrafami w dz. 600 - Transport i łączność, rozdz. 60014 - Drogi publiczne powiatowe na kwotę 4.327 zł,
Powyższe przeniesienia wynikają z konieczności zapłaty za użytkowanie gruntów pokrytych wodami stanowiącymi własność Skarbu Państwa niezbędnych do realizacji przedsięwzięć związanych z wykonywaniem infrastruktury transportowej, a użytkowanych przez Powiat Moniecki.
7.Zarząd Powiatu dofinansował w kwocie 1000 zł przygotowanie i wystawienie spektaklu poświęconego Wielkiemu Papieżowi pt.”Żywy pomnik Janowi Pawłowi II- młodzież z Knyszyna” oraz utrwalenie tego spektaklu na płycie CD.
8. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na udzielenie urlopu dla poratowania zdrowia Panu Andrzejowi Rafało – Dyrektorowi ZSOiZ w Mońkach.
9. Członkowie Zarządu zapoznali się z informacją dotyczącą wymiany instalacji elektrycznej w Centrum Aktywizacji Zawodowej przy Powiatowym Urzędzie Pracy.

Metryka strony

Udostępniający: Agnieszka Olszewska - podinspektor w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Społecznych

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jóźwicka

Data wytworzenia: 2009-06-24

Wprowadzający: Anna Jóźwicka

Data wprowadzenia: 2009-06-30

Data modyfikacji: 2009-06-30

Opublikował: Anna Jóźwicka

Data publikacji: 2009-06-30