4_08_2017

Informacja z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 4 sierpnia 2017 r.:
1. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na podpisanie załącznika nr 1 do sprawozdania OŚ-4p z gospodarowania dochodami budżetu powiatu pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych przeznaczonymi na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w 2016 r.

2. Zarząd postanowił unieważnić przetarg nieograniczony na „Termomodernizację budynków użyteczności publicznej w Powiecie Monieckim”. w Części 3 na termomodernizację budynku Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej przy Placu 11 Listopada 37 w Goniądzu na kwotę 811 410,00 zł brutto. Oferta najkorzystniejsza na Część 3 zamówienia  przewyższyła kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie  zamówienia.

W związku z powyższym Komisja Przetargowa zwróciła się z prośbą o rozpatrzenie możliwości zwiększenia przewidzianej kwoty o 177 029,50 zł brutto. Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na zabezpieczenie zwiększonej kwoty na sfinansowanie zamówienia w postępowaniu w zakresie Części 3: Termomodernizacja budynku Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej przy Placu 11 Listopada 37 w Goniądzu,  tak więc, zgodnie z art. 93 ust.1 pkt 4  ustawy Prawo zamówień publicznych nastąpiła decyzja o jego unieważnieniu. Na Część 1: Termomodernizacja budynku warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ogólnokształcących i  Zawodowych w Mońkach przy ul.  Szkolnej 23 w Mońkach - 1 034 759,60 zł brutto, oraz Część 2: Termomodernizacja budynku internatu Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych przy ul. Tysiąclecia 15 A w Mońkach – 842 487,62 zł brutto, Zarząd zaakceptował rozstrzygnięcie i wybór ofert  Komisji Przetargowej. Z wyłonionymi oferentami zostaną podpisane stosowne umowy. Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Pan Starosta przed odebraniem pisemnych oświadczeń Członków Zarządu pouczył o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

3. Zarząd zapoznał się z wnioskiem Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach dot. opracowania dokumentacji projektowych niezbędnych do realizacji projektów: 1)  Utworzenie Zawodowego Centrum Innowacji przy ZSO i Z w Mońkach, 2) Termomodernizacja starej części budynku ZSOi Z w Mońkach przy ul. Szkolnej .

W związku z planowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego naborem wniosków o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego Dyrektor ZSOiZ w Mońkach przedstawił koncepcję dotyczącą utworzenia Zawodowego Centrum Innowacji oraz Termomodernizacji budynku szkół zawodowych w ZSOiZ w Mońkach. Dyrektor widzi potrzebę pilnego zajęcia się sprawą, gdyż nabór wniosków z Osi Priorytetowej VIII. Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działania 8.2 Uzupełnienie deficytów w zakresie infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej, planowany jest na październik 2017r. , natomiast nabór wniosków z Poddziałania 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne, planowany jest na grudzień 2017. W związku z tym niezbędne jest przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z wnioskiem o dofinansowanie.

Koncepcja dotyczy projektu Utworzenia Zawodowego Centrum Innowacji. Finansowanie ze środków Osi Priorytetowej VIII. Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działania 8.2 Uzupełnienie deficytów w zakresie infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej. Projekt Utworzenia Zawodowego Centrum Innowacji obejmuje:

1. Budowę hali napraw pojazdów wielkogabarytowych o wymiarach 10 m x 12 m (maszyn rolniczych i pojazdów) z bramą wjazdową o szerokości 5 m i wysokości 4,20 m. Wewnątrz planowana jest suwnica która podnosi na wysokość 6m. Udźwig do 2 ton. Budynek powinien powstać obok istniejących warsztatów szkolnych. W związku z realizacją projektu termomodernizacji warsztatów szkolnych, nowo powstały budynek powinien być odseparowany od obecnie istniejących warsztatów szkolnych, ale powinno przewidzieć się w projekcie sposób połączenia w przyszłości z istniejącym budynkiem warsztatów szkolnych oraz sposób ogrzewania nowo wybudowanej hali. W nowo wybudowanej hali napraw będą odpady szkodliwe dla środowiska, dlatego też należy przewidzieć separatory, wyciąg spalin i inne urządzenia, które są wymagane przepisami odnośnie ochrony środowiska. Konieczne jest również zaprojektowanie instalacji wodno - kanalizacyjnej i odprowadzenie wód deszczowych, instalacji elektrycznej. Wniosek o dofinansowanie powinien przewidywać również zakup niezbędnego wyposażenia.

2. W istniejącym budynku warsztatów należy przebudować ściany wewnętrzne sanitariatów i szatni. Sanitariaty i szatnie powinny być wyremontowane. Projekt musi przewidywać przejście ze starej części warsztatów do nowo wybudowanej hali bez ingerencji w realizowany projekt termomodernizacji warsztatów. Konieczne jest również zaprojektowanie instalacji wodno — kanalizacyjnej i odprowadzenie wód deszczowych, instalacji elektrycznej 400 V. W istniejącym budynku powstanie spawalnia z 3 stanowiskami. Należy przewidzieć wyciągi nie ingerujące w termomodernizację. Obecnie istniejąca sala dydaktyczna musi zostać wyremontowana co wiąże się z postawieniem nowej ścinki dźwiękochłonnej (ściana będzie w miejscu obecnie istniejącej). Należy rozważyć wykonanie posadzki przemysłowej w części warsztatowej. W części napraw samochodów należy przewidzieć wyciąg spalin, instalacje sprężonego powietrza. Wniosek o dofinansowanie powinien przewidywać również zakup niezbędnego wyposażenia. Z tyłu obecnie istniejących warsztatów wskazane jest również dobudowanie wiaty o wysokości 4,20 m.

3. W starej części budynku na ul. Szkolnej należy przebudować ściany wewnętrzne tak, aby powstał korytarz oraz 6 sal dydaktycznych. W dwóch salach mają powstać pracownie gastronomiczne w związku z tym należy zaprojektować tylko w tych salach odpowiednie instalacje wodno-kanalizacyjne, instalację oświetleniową i elektryczną, instalację wentylacyjną, zaprojektować wymianę posadzki, remont sufitu oraz wymianę okien i instalacji CO. Rozwiązania przebudowy powinno być tak przewidziane aby nie kolidowały z wnioskiem na termomodernizację całego budynku. Wniosek o dofinansowanie powinien przewidywać również zakup niezbędnego wyposażenia.

4. W istniejącym budynku internatu należy zaprojektować warsztaty gastronomiczne. Obecnie jest tam kuchnia, która powinna zostać tak zaprojektowana, aby spełniała podwójną rolę - miejsce odbywania praktyk uczniów w zawodach związanych z gastronomią oraz kuchni internatu przygotowującej posiłki na 150 osób. Kuchnia powinna zostać zaprojektowana zgodnie z wymogami sanitarnymi itp. Zaprojektować należy instalację wentylacyjną, elektryczną 400 V. Przewidzieć należy również remont sanitariatów i szatni oraz innych pomieszczeń zgodnie z wymogami sanitarnymi. W załączniku przesyłam pewną propozycję modernizacji kuchni. Należy rozważyć zasilanie kuchni gazem propan butan z zewnętrznej butli. Wniosek o dofinansowanie powinien przewidywać również zakup niezbędnego wyposażenia. Termomodernizacja budynku szkół zawodowych w ZSOiZ w Mońkach, Finansowanie z Poddziałania 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne.

Ponadto w starej części budynków na ul. Szkolnej należy przeprowadzić termomodernizację a także modernizację polegająca na likwidacji schodów i poddasza użytkowego. Należy ocieplić strop oraz wymienić pokrycie dachowe, ocieplić ściany, wymienić instalacje CO, zaprojektować instalację oświetleniową i elektryczną. Trzeba ocieplić posadzki, wyrównać poziomy posadzek i dostosować budynek do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zaprojektować wiatrołapy. Zaprojektować instalację sieci internetowej, alarmowej i monitoringowej. Z projektu termomodernizacji należy wyłączyć przebudowę 2 sal przeznaczonych na pracownie gastronomiczne. Zarząd powróci do tematu na kolejnym posiedzeniu.

4. Zarząd zapoznał się z treścią  oraz wyraził zgodę na podpisanie umowy na realizację projektu ze środków PFRON w obszarze „D” „Programu wyrównywania różnic  między  regionami III”  na zakup autobusu do przewozu osób niepełnosprawnych będących podopiecznymi Warsztatów Terapii Zajęciowej w Mońkach. Termin realizacji projektu od dnia podpisania umowy do dnia 15 listopada 2017 r. Jednostka samorządu przeznacza na realizację projektu,  środki finansowe PFRON do łącznej wysokości 190.275,68 złotych (słownie złotych: sto dziewięćdziesiąt tysięcy dwieście siedemdziesiąt pięć 68/100), z zastrzeżeniem iż kwota wydatkowana ze środków PFRON na realizację projektu nie może przekroczyć 80% (słownie: osiemdziesiąt procent) sumy poniesionych kosztów tego projektu. „Beneficjent po dokonaniu zakupu pojazdu zobowiązuje się do: wykonania  w  związku  z zakupem  samochodu  wszelkich uprawnień   i obowiązków z  tytułu  gwarancji i rękojmi za wady, udzielanych na zakupiony w części ze środków PFRON pojazd, przedłożenia Jednostce samorządu potwierdzonych kopii dokumentów: przyjęcia pojazdu do ewidencji środków trwałych, dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, wyciągu ze świadectwa homologacji, oświadczenia dostawcy o recyklingu pojazd, polis ubezpieczeniowych pojazdu (OC, AC i NW). Z chwilą przyjęcia zakupionego pojazdu do ewidencji środków trwałych Beneficjent zobowiązuje się do czasu całkowitego zamortyzowania pojazdu (minimum 5 lat) do: wykorzystywania pojazdu wyłącznie na potrzeby podopiecznych Warsztatu Terapii Zajęciowej w Mońkach, ubezpieczenia pojazdu (OC, AC i NW) i pokrywania wszystkich kosztów związanych z ubezpieczeniem oraz kosztów eksploatacyjnych. Końcowe dokumenty rozliczeniowe przyznanych na podstawie niniejszej umowy środków finansowych Beneficjent zobowiązuje się złożyć w terminie do dnia 20 listopada 2017 r.

5. Zarząd zapoznał się z treścią oraz wyraził zgodę na podpisanie umowy na realizację projektu „Szkoła bez barier” w ramach obszaru „B” „Programu wyrównywania różnic  między regionami III”, w ramach której przewidziana jest realizacja przez Beneficjenta ZSOiZ w Mońkach, projektu „Szkoła bez barier” dofinansowywanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Termin realizacji od dnia 04.08.2017 r. do dnia 20.11.2017 r.  Jednostka samorządu przeznacza na realizację projektu, o którym mowa  w § 1 ust. 1 środki finansowe PFRON do łącznej wysokości 50.000,00 złotych, z zastrzeżeniem iż kwota wydatkowana ze środków PFRON na realizację projektu nie może przekroczyć 50% sumy poniesionych kosztów tego projektu. Beneficjent  zobowiązuje się do: prowadzenia dokumentacji rozliczeniowej i przechowywania przez 5 lat dokumentów rozliczeniowych na podstawie, których środki PFRON zostały rozliczone, uzyskania pozwoleń wymaganych przepisami szczegółowymi (w przypadkach tego wymagających), umożliwienia w każdym czasie przedstawicielowi Jednostki samorządu lub/i PFRON przeprowadzenia kontroli w zakresie realizacji programu przez Beneficjenta oraz do udzielania na życzenie Jednostki  samorządu lub/i PFRON wyjaśnień lub pisemnych informacji o przebiegu oraz zaawansowaniu wykonania projekt, użytkowania zgodnie z przeznaczeniem zakupionych urządzeń służących likwidacji barier, dokonywania na własny koszt konserwacji i napraw zakupionego sprzętu, umieszczenia w ogólnodostępnym, widocznym miejscu informacji  (w postaci naklejki przekazanej przez PFRON) o dofinansowaniu przez Państwowy Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przystosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, wykonywania w związku z zakupem urządzeń wszelkich uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi za wady, udzielonych na zakupione w  części  ze   środków PFRON urządzenia. Beneficjent zobowiązuje się przez okres 5 lat od daty zawarcia umowy do przechowywania i udostępnienia Jednostce samorządu i/lub przedstawicielowi PFRON dokumentów dotyczących likwidacji barier a także  zakupionego  w ramach realizacji projektu sprzętu  w celu jego oględzin.

6. Zarząd zapoznał się z informacją dotyczącą  przeprowadzenia konsultacji do projektu ,,Programu współpracy Powiatu Monieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2018”. Informacja o przeprowadzaniu konsultacji w dniu 29 czerwca 2017 r.  zamieszczona została na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Mońkach (www.monki.pl), BIP-ie oraz tablicy ogłoszeń. Konsultacje zostały przeprowadzone w formie pisemnej opinii poprzez zgłaszanie uwag i wniosków. Konsultacje odbyły się w terminie od 20 do 31 lipca 2017 r. zgodnie z Uchwałą NR IV/22/11 Rady Powiatu w Mońkach  z dnia 17 lutego 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji. Wydziałem odpowiedzialnym za przeprowadzenie konsultacji był Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu. W konsultacjach nie wzięła udziału żadna organizacja, tym samym nie zgłoszono uwag do projektu ,,Programu współpracy Powiatu Monieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2018”. Zgodnie z art.5a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ust. 1 ,,Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego uchwala, po konsultacjach z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3, przeprowadzonych w sposób określony w art. 5 ust. 5, roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3. Roczny program współpracy jest uchwalany do dnia 30 listopada roku poprzedzającego okres obowiązywania programu.” Zarząd jednogłośnie przyjął projekt Uchwały Rady Powiatu w Mońkach w sprawie Programu współpracy Powiatu Monieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2018.

7. Zarząd wyraził zgodę na przyłączenie do grupy zakupowej energii elektrycznej Powiatu Monieckiego podmiotów: Gmina Zawady, Gmina Janów i Gmina Sokółka.

8. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na przekazanie do stacji demontażu pojazdów samochodu Volkswagen Golf, który z uwagi na zakres posiadanych uszkodzeń podlega złomowaniu. Wobec pojazdu Volkswagen Golf o nr rej. NEL 3X77, który został usunięty z drogi na mocy dyspozycji Policji z dnia 11 grudnia 2016r. Sąd Rejonowy w Białymstoku II Wydział Cywilny Postanowieniem Sygn. II Ns 1404/17 z dnia 23 maja 2017r. stwierdził jego przepadek na rzecz Powiatu Monieckiego. Komisja ds. dokonania oględzin pojazdu stwierdziła niecelowość jego naprawy czy podjęcia próby sprzedaży, proponując jego zezłomowanie.

9. Zarząd, na wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Mońkach, wyraził zgodę na bezpłatne udostępnienie wraz z opieką ratowniczą pływalni w celu przeprowadzenia w miesiącu sierpniu 2017r. sprawdzianu z umiejętności pływania kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby przygotowawczej  KP PSP w Mońkach.

10. Zarząd przyjął projekt Aneksu do arkusza organizacji pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mońkach na rok szkolny 2017/2018. Aneks zawiera zmniejszenie wymiaru godzin na prośbę nauczyciela poradni do 12/20 i przydzielenie 8 godzin nowemu nauczycielowi, nie zatrudnionemu na stałe w placówce. Projekt zostanie skierowany do uzgodnienia z Kuratorem Oświaty.

11. Skarbnik Powiatu przedstawiła prośbę Pani Alicji Zawistowskiej – Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Mońkach o zwiększenie planu wydatków budżetowych na nagrody pracownikom, które chciałaby przyznać z okazji Jubileuszu 40–lecia DPS w Mońkach. Z uwagi na brak środków Zarząd odmówił zwiększenia środków.

12. Sekretarz Powiatu zapoznała Zarząd o otrzymanej od Ministra Rozwoju i Finansów decyzji z dnia 28 lipca 2017r. nr ST4.4755.25.2017.12.JAP zobowiązującej Powiat Moniecki do zwrotu nienależnie uzyskanej kwoty  części  oświatowej  subwencji  ogólnej za 2015r. w wysokości  931 845 zł.  Zarząd Powiatu w Mońkach postanowił wnieść wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy tj. o uchylenie zaskarżonej decyzji w całości oraz orzeczenie co do istoty sprawy lub umorzenie postępowania.

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Mońkach

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jóźwicka - inspektor w Wydziale Organizayjnym i Spraw Społecznych

Data wytworzenia: 2017-08-04

Wprowadzający: Anna Jóźwicka

Data modyfikacji: 2017-08-24

Opublikował: Anna Jóźwicka

Data publikacji: 2017-08-24