28_05_2020

Informacja z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 28 maja 2020 r.:

  1. W tym punkcie posiedzenia Zarządu uczestniczył Pan Starosta i Pan Marek Stanisław Karp zatrudniony na stanowisku – Główny Specjalista ds. Ekonomiczno-Administracyjnych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Mońkach. Pan Marek Karp swoją karierę rozpoczął w Urzędzie Wojewódzkim w Łomży. Pracował w Podlaskiej Regionalnej Kasie Chorych - był na początku dyrektorem departamentu kontroli, a następnie dyrektorem departamentu finansowego. Był też dyrektorem w departamencie zdrowia i opieki społecznej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego. Odpowiadał również za gospodarkę finansową w Podlaskiej Regionalnej Kasie Chorych jako członek zarządu - zastępca dyrektora ds. finansowo-administracyjnych. W 2002 roku rozpoczął pracę w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Białymstoku, a przez ostatnie lata był jego głównym dyrektorem. Pan Marek S. Karp po zapoznaniu się z obecną sytuacją naszej placówki wyraził chęć i zgodę by pełnić obowiązki Dyrektora SP ZOZ w Mońkach. Omówił wstępną wizję swojej pracy na tym stanowisku przy partnerskiej współpracy z podmiotem tworzącym tj. Radą i Zarządem Powiatu.

Wszyscy Członkowie Zarządu jednogłośnie postanowili, aby powierzyć od dnia 01 czerwca br. Panu Markowi S. Karp pełnienie obowiązków Dyrektora SP ZOZ w Mońkach. Jednocześnie Zarząd postanowił o rozpoczęciu czynności zmierzających do wszczęcia postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora SP ZOZ w Mońkach tj. powołania komisji konkursowej.

  1. Zarząd ogłosił przetarg na dostawę wyposażenia pracowni w ramach projektu pn. „Utworzenie Zawodowego Centrum Innowacji przy Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach Etap II”. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych i dzieli zamówienie na 14 części:

Część 1: Dostawa wyposażenia do pracowni języka obcego zawodowego

Część 2: Dostawa wyposażenia komputerowego do pracowni dokumentacji technicznej, warsztatów szkolnych (istniejący budynek), pracowni sterowania ruchem kolejowym, pracowni dróg i taboru kolejowego.

Część 3: Dostawa wyposażenia do pracowni dokumentacji technicznej.

Część 4: Dostawa drukarek 3D.

Część 5: Dostawa wyposażenia do pracowni maszyn i urządzeń rolniczych/pracowni pojazdów silnikowych

Część 6: Dostawa wielofunkcyjnego systemu symulacyjnego ruchu kolejowego

Część 7: Dostawa wyposażenia do pracowni sprzedaży i sterowania ruchem kolejowym

Część 8: Dostawa toromierza do pracowni sterowania ruchem kolejowym.

Część 9: Dostawa monitorów interaktywnych do pracowni dokumentacji technicznej, pracowni sterowania ruchem, pracowni dróg i taboru kolejowego.

Część 10: Dostawa wyposażenia do pracowni informatycznej, obsługi hotelarskiej i gastronomicznej.

Część 11: Dostawa programów do pracowni informatycznej obsługi hotelarskiej i gastronomicznej.

Część 12: Dostawa systemu bezprzewodowej komunikacji dla przewodników.

Część 13: Dostawa wyposażenia do warsztatów szkolnych (nowa hala napraw).

Część 14: Dostawa wyposażenia do pracowni kursów i szkoleń.

Wykonawca może złożyć ofertę na jedną, kilka lub wszystkie części zamówienia.

W celu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający przyjął następujące kryteria – przypisując im odpowiednią wagę procentową: Cena oferty brutto – 60 % i Termin gwarancji i rękojmi - 40 %.

Wartość zamówienia brutto 1 437 479,75 zł.

  1. Zarząd wyraził zgodę na podpisanie Aneksu Nr 1 do umowy Nr WD.272.13.2020 z dnia 12.03.2020 r. na wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na przebudowę drogi gminnej położonej na działkach o nr geod. 1137, 1053 obręb Przytulanka na odcinku około 0,075 km oraz przebudowę drogi gminnej położonej na działce o nr geod. 976 obręb Przytulanka na odcinku o długości około 0,45 km.

Aneks dotyczy zmiany - wydłużenia terminu wykonania umowy do dnia 30 czerwca br. Zapisy ww. umowy dopuszczają taką możliwość. Pozostałe postanowienia umowy nie ulegają zmianie.

  1. Zarząd, na wniosek komisji przetargowej, jednogłośnie unieważnił postępowanie w zakresie Części 4: Dostawa systemu bezprzewodowej komunikacji dla przewodników, na podst. art. 93 ust. 1 pkt 1, w związku z art. 94 ust. 3 ustawy Pzp oraz dokonał wyboru oferty Nr 11 CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o. o. 26-600 Radom, ul. Wolność 8 lok. 4 na Część 6: Dostawa wyposażenia do pracowni innowacji zawodowych, z ceną ofertową 119 463,75 zł brutto, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, a także zatwierdził wzór zawiadomienia o unieważnieniu postępowania, wzóou informacji o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.

W dniu 12 maja 2020 r. Zamawiający dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej w części 4 zamówienia, złożonej przez Przedsiębiorstwo Zaopatrzenia Szkół „CEZAS” sp. z o. o. 15-751 Białystok, Aleja Solidarności 15. Zamawiający zaprosił wybranego Wykonawcę do podpisania umowy. W dniu 21 maja 2020 r. do Zamawiającego wpłynęło pismo Prezesa Zarządu PZS „CEZAS” sp. z o.o. informujące, iż ze względu na zaistniałą sytuację na rynku i drastyczny wzrost cen, Przedsiębiorstwo nie będzie w stanie zrealizować przedmiotu zamówienia w części 4, na warunkach, jakie oferowano w przetargu i w związku z tym Wykonawca nie przystąpi do podpisania umowy.

Przepis art. 94 ust. 3 ustawy Pzp umożliwia Zamawiającemu wybór oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert lub unieważnienie postepowania, jeśli zachodzą ku temu przesłanki. W przedmiotowym postepowaniu, w zakresie części 4 złożono jedną ofertę. Zamawiający nie dysponuje, więc innymi ważnymi ofertami. Stan faktyczny, jaki zaistniał w niniejszej sprawie, gdzie Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy należy zakwalifikować do tej samej grupy przypadków, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp – „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3”, gdyż ma jednakowy skutek w postaci braku ofert i w konsekwencji prowadzi do niemożności zawarcia umowy na realizację zamówienia.

 

Na Część 6: Dostawa wyposażenia do pracowni innowacji zawodowych zostały złożone dwie oferty:

- Nr 8 part-AD Artur Dyrda 34-220 Maków Podhalański, Grzechynia 768, z ceną ofertową 116 682,67 zł brutto, termin gwarancji i rękojmi: 60 miesięcy,

- Nr 11 CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o. o. 26-600 Radom, ul. Wolność 8 lok. 4, z ceną ofertową 119 463,75 zł brutto, termin gwarancji i rękojmi: 60 miesięcy.

Oferta Nr 8 part-AD Artur Dyrda została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp – treść oferty nie odpowiadała treści specyfikacji istotnych warunków zamówiania.

Na podstawie art. 26 ust. 1 Zamawiający wezwał Wykonawcę CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o. o. 26-600 Radom, ul. Wolność 8 lok. 4 do złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, a także dokumentów potwierdzających, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Po przeanalizowaniu dostarczonych dokumentów Zamawiający na podstawie art. 26 ust. 4 ustawy Pzp wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień dotyczących dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Po dokonaniu analizy dostarczonych dokumentów Komisja Przetargowa informuje, że przedłożone dokumenty potwierdzają, że oferta CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o. o. 26-600 Radom, ul. Wolność 8 lok. 4 spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie podlega wykluczeniu, a oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego.

Na sfinansowanie zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę:

Część 6: 126 913,58 zł brutto.

Natomiast Wykonawca CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o. o. 26-600 Radom, ul. Wolność 8 lok. 4 (oferta Nr 11) oferuje realizację zamówienia za kwotę 119 463,75 zł brutto.

Z wybranym oferentem zostanie podpisana stosowana umowa.

Zgodnie ustawą Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu, Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

  1. Zarząd, na wniosek komisji przetargowej, Zarząd Powiatu jednogłośnie odrzucił ofertę P.U.H. KAMPOL Barbara Szymczyk 16-200 Dąbrowa Białostocka ul. Małyszówka Kolonia 33, na podst. art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp, złożoną na Część 3: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1358 B gr. Powiatu – Górnystok – Czarnystok – Dobrzyniówka na odcinku od dr. pow. Nr 1405 B do granicy powiatu na odcinku o długości 520 m oraz dokonał wyboru oferty Nr 1 Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „UNIDROG” Sp. z o. o. 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4, na:

- Część 1: Przebudowa dróg powiatowych na terenie gminy Mońki o łącznej długości 888,67 m z ceną ofertową za realizację zadania 583 386,53 zł brutto, okres gwarancji 84 miesiące, skrócenie terminu wykonania zamówienia o 10 dni, doświadczenie kierownika budowy – 48 miesięcy,

- Część 2: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1373 B dr. woj. Nr 671 – Kulesze Chobotki – Kruszyn do dr. pow. Nr 1372 B na odcinku od m. Kulesze Chobotki do dr. woj. Nr 671 na odcinku o długości 388,67 m z ceną ofertową za realizację zadania 478 011,26 zł brutto, okres gwarancji 84 miesiące, skrócenie terminu wykonania zamówienia o 10 dni, doświadczenie kierownika budowy – 48 miesięcy,

- Część 3: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1358 B gr. Powiatu – Górnystok – Czarnystok – Dobrzyniówka na odcinku od dr. pow. Nr 1405 B do granicy powiatu na odcinku o długości 520 m z ceną ofertową 268 007,10 zł brutto, skrócenie terminu wykonania zamówienia o 10 dni, doświadczenie kierownika budowy – 48 miesięcy,

a także zatwierdził wzór informacji o odrzuceniu oferty, wzóru zawiadomienia o unieważnieniu postępowania oraz wzór informacji o wyborze ofert, na podstawie art. 92 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.

W prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na Przebudowę dróg powiatowych na terenie powiatu monieckiego Część 3: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1358 B gr. Powiatu – Górnystok – Czarnystok – Dobrzyniówka na odcinku od dr. pow. Nr 1405 B do granicy powiatu na odcinku o długości 520 m, wpłynęło 5 ofert.

Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia każdy Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany był wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 12.05.2020 r. do godz. 1000. Na Część 3 zamówienia wysokość wadium wynosiła 5 000 zł i należało je wnieść w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Wykonawca P. H. U. KAMPOL Barbara Szymczyk 16-200 Dąbrowa Białostocka, ul. Małyszówka Kolonia 33 nie wniósł w wymaganym terminie wadium w żadnej z ww. form. Wadium w wysokości 5 000,00 zł wpłynęło na konto Zamawiającego 12.05.2020 r. o godz. 1047. W związku z tym oferta Nr 5 podlega odrzuceniu.

 

Część 1: Przebudowa dróg powiatowych na terenie gminy Mońki o łącznej długości 888,67 m

Nr oferty

Nazwa firmy oraz adres wykonawcy

Cena

Okres gwarancji 

Doświadczenie kierownika budowy

1

Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „UNIDROG” Sp. z o. o., 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4

583 386,53 zł

84 miesiące

48 miesięcy

2

Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic

i Mostów Sp. z o. o.

15-680 Białystok, ul. Produkcyjna 102

607 553,91 zł

84 miesiące

37 miesięcy  

3

UNIBEP S. A.

17-100 Bielsk Podlaski, al. 3 Maja 19

Oddział Infrastruktury UNIBEP S. A.

w Białymstoku

ul. Hetmańska 92, 15-727 Białystok

695 056,67 zł

84 miesiące

ok. 100 miesięcy

4

STRABAG Sp. z o.o.,

ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków

641 369,58 zł

84 miesiące

65 miesięcy  

 

Część 2: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1373 B dr. woj. Nr 671 – Kulesze Chobotki – Kruszyn do dr. pow. Nr 1372 B na odcinku od m. Kulesze Chobotki do dr. woj. Nr 671 na odcinku o długości 388,67 m

 

Nr oferty

Nazwa firmy oraz adres wykonawcy

Cena

Okres gwarancji

Doświadczenie kierownika budowy

1

Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „UNIDROG” Sp. z o. o., 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4

478 011,26 zł

84 miesiące

48 miesięcy  

2

Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic

i Mostów Sp. z o. o.

15-680 Białystok, ul. Produkcyjna 102

508 452,06 zł

84 miesiące

37 miesięcy

3

UNIBEP S. A.

17-100 Bielsk Podlaski, ul. 3 Maja 19

Oddział Infrastruktury UNIBEP S. A.

w Białymstoku

ul. Hetmańska 92, 15-727 Białystok

673 222,76 zł

84 miesiące

ok. 100 miesięcy

4

STRABAG Sp. z o.o.,

ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków

516 715,32 zł

84 miesiące

65 miesięcy

 

Część 3: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1358 B gr. Powiatu – Górnystok – Czarnystok – Dobrzyniówka na odcinku od dr. pow. Nr 1405 B do granicy powiatu na odcinku o długości 520 m

Nr oferty

Nazwa firmy oraz adres wykonawcy

Cena

 

Okres gwarancji

Doświadczenie kierownika budowy

1

Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „UNIDROG” Sp. z o. o., 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4

268 007,10 zł

84 miesiące

48 miesięcy

2

Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic

i Mostów Sp. z o. o.

15-680 Białystok, ul. Produkcyjna 102

307 920,12 zł

 

84 miesiące

37 miesięcy

3

UNIBEP S. A.

17-100 Bielsk Podlaski, ul. 3 Maja 19

Oddział Infrastruktury UNIBEP S.A.

w Białymstoku

ul. Hetmańska 92, 15-727 Białystok

351 002,28 zł

84 miesiące

ok. 100 miesięcy

4

STRABAG Sp. z o.o.,

ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków

367 341,44 zł

84 miesiące

65 miesięcy –

5

P.U.H. KAMPOL Barbara Szymczyk

16-200 Dąbrowa Białostocka,

ul. Małyszówka Kolonia 33

- oferta podlegająca odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b

 

 

W związku z niejasnościami w złożonym formularzu ofertowym na podstawie art. 87 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wezwano wykonawcę Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe UNIDROG Sp. z o. o. 19-203 Grajewo, ul Robotnicza 4 do złożenia wyjaśnień. Następnie na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy Pzp wezwano wykonawcę PDM UNIDROG Sp. z o. o. 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4 do złożenia wyjaśnień dotyczących zaoferowanej ceny na Część 3 zamówienia, gdyż jest ona niższa o 37,51% od wartości szacunkowej zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług. Ponadto zamawiający na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwał wykonawcę PDM UNIDROG Sp. z o.o. 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.

Wykonawca PDM UNIDROG Sp. z o. o. 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4 w wyznaczonym terminie dostarczył wszystkie wymagane dokumenty i wyjaśnienia. Po dokonaniu badania złożonych przez wykonawcę dokumentów Komisja stwierdziła, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu.

Na sfinansowanie tego zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę:

Część 1: Przebudowa dróg powiatowych na terenie gminy Mońki – 739 705,80 zł brutto,

Część 2: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1373 B dr. woj. Nr 671 – Kulesze Chobotki – Kruszyn – do dr. pow. Nr 1372 B na odcinku od m. Kulesze Chobotki do dr. woj. Nr 671 – 530 200,16 zł brutto,

Część 3: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1358 B gr. Powiatu – Górnystok – Czarnystok – Dobrzyniówka na odcinku od drogi pow. Nr 1405 B do granicy powiatu – 428 818,76 zł brutto.

Oferta Nr 1 – Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe UNIDROG Sp. z o. o. 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4 oferuje:

Część 1: Przebudowa dróg powiatowych na terenie gminy Mońki, z ceną ofertową 583 386,53 zł brutto, terminem gwarancji – 84 miesiące, doświadczeniem kierownika budowy – 48 miesięcy i terminem realizacji zamówienia do 16.10.2020 r.

Część 2: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1373 B dr. woj. Nr 671 – Kulesze Chobotki – Kruszyn – do dr. pow. Nr 1372 B na odcinku od m. Kulesze Chobotki do dr. woj. Nr 671, z ceną ofertową 478 011,26 zł brutto, terminem gwarancji – 84 miesiące, doświadczeniem kierownika budowy – 48 miesięcy i terminem realizacji zamówienia do 16.10.2020 r.

Część 3: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1358 B gr. Powiatu – Górnystok – Czarnystok – Dobrzyniówka na odcinku od drogi pow. Nr 1405 B do granicy powiatu, z ceną ofertową 268 007,10 zł brutto, terminem gwarancji – 84 miesiące, doświadczeniem kierownika budowy – 48 miesięcy i terminem realizacji zamówienia do 16.10.2020 r.

Wybrana oferta spełnia warunki określone w SIWZ, jest zgodna z przepisami ustawy Pzp i jest ofertą najkorzystniejszą w przedmiotowym postępowaniu.

Z wybranym oferentem zostanie podpisana stosowana umowa.

Zgodnie ustawą Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu, Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia

  1. Zarząd, po zapoznaniu się z pismem Kierownika Wydziału Dróg dotyczącym środka trwałego w postaci ciągnika Ursus C 360 będącego na stanie Wydziału, postanowił przekazać przedmiotową sprawę do pracownika zajmującego się mieniem powiatu.
  2. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na podpisanie z Gminą Krypno umowy Nr WD.7013.13.2020 dotyczącej pomocy finansowej na wykonanie dokumentacji geodezyjnej obejmującej podział nieruchomości wydzielonych pod pas drogowy niezbędnych do realizacji inwestycji: „Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1368B odc. Krypno Kościelne – Zastocze – Peńskie – gr. gminy Krypno w km 0+014,5-2+962; 3+462,8-6+651,1; 6+677,2-8+389,5”. Zgodnie z umową Powiat wykona dokumentację zawierającą operaty geodezyjne podziału nieruchomości wydzielonych pod pas drogowy, niezbędnych do realizacji ww. inwestycji. Niniejsza dokumentacja zostanie wykonana w terminie do dnia 26 czerwca 2020 r. Wartość pomocy finansowej strony określają na kwotę 8.400,00 zł. Koszt wykonania dokumentacji wynosi 16.800,00 zł.
  3. Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji ds. ustalenia szkód i szacowania strat powstałych wskutek zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej w infrastrukturze komunalnej w składzie: Przewodniczący: Wicestarosta Moniecki i Członkowie: Kierownik Wydziału Dróg Starostwa Powiatowego w Mońkach, Kierownik Wydziału Architektury, Ochrony Środowiska i Inwestycji Starostwa Powiatowego w Mońkach oraz pracownik ds. zarządzania kryzysowego w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Mońkach.

Dopuszcza się w miarę potrzeb w zależności od zakresu szkód do udziału w pracach Komisji przedstawiciela Gminy właściwej dla miejsca szkody w infrastrukturze.

  1. Zarząd jednogłośnie zatwierdził Aneks Nr 6 do arkusza organizacji pracy szkół w MCEiRS w Goniądzu na rok szkolny 2019/2020. Aneks dotyczy przydziału nowych zadań nauczycielom w związku z zwolnieniem lekarskim i urlopem macierzyńskim nauczycieli. Zmiany nie zwiększają liczby godzin dydaktycznych.
  2. Zarząd powiatu zatwierdził arkusze organizacyjne szkół i placówek oświatowych na rok szkolny 2020/2021.

Arkusz organizacji pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mońkach na rok szkolny 2020/2021 został bez uwag zaopiniowany przez Kuratorium Oświaty w Białymstoku w zakresie zgodności przydziału zajęć poszczególnym nauczycielom z ich kwalifikacjami oraz liczby godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

Arkusz organizacji Młodzieżowego Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej w Goniądzu:

- Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego „Promyk” im. Unii Europejskiej,

- Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii,

- Szkoły Podstawowej Specjalnej, Liceum Ogólnokształcącego Specjalnego i Technikum Specjalnego

został również zaopiniowany bez uwag w zakresie liczby uczniów w poszczególnych oddziałach, ramowych planów nauczania uwzględniających specyfikę poszczególnych i oddziałów oraz podziału uczniów na grupy. Po wyjaśnieniu przez placówkę drobnych nieprawidłowości stwierdzonych przez Kuratora Oświaty w Białymstoku Zarząd Powiatu w Mońkach jednogłośnie zatwierdził ww. arkusze organizacji pracy placówki na rok szkolny 2020/2021 w wersji proponowanej przez Pana Dyrektora.

Arkusz organizacji pracy Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach został też zaopiniowany pod względem zgodności z prawem w zakresie: liczby uczniów w poszczególnych oddziałach, ramowych/szkolnych planów nauczania uwzględniających specyfikę poszczególnych i oddziałów, podziału uczniów na grupy, zgodności przydziału zajęć edukacyjnych poszczególnym nauczycielom z ich kwalifikacjami oraz organizacji kształcenia zawodowego.

Po skorygowaniu i wyjaśnieniu przez placówkę drobnych nieprawidłowości stwierdzonych przez Kuratora Oświaty w Białymstoku Zarząd jednogłośnie zatwierdził arkusz organizacji pracy Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach.

  1. Zarząd, jednogłośnie podejmując stosowną uchwałę, od dnia 01 czerwca 2020 r. powierzył Pani Emilii Niedziołko zatrudnionej na stanowisku - Specjalista pracy z rodziną w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach - pełnienie obowiązków Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach do dnia wyłonienia w drodze naboru Kierownika PCPR w Mońkach, przy czym nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2020 roku.
  2. Zarząd podejmując stosowną uchwałę upoważnił też Panią Emilię Niedziołko – p. o. Kierownika powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach do składania oświadczeń związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach.
  3. Zarząd podejmując stosowną uchwałę udzielił pełnomocnictwa Pani Emilii Niedziołko – p. o. Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach do udzielania w zakresie:

1) udzielania i aneksowania umów na dostawę towarów i usług w imieniu Powiatu Monieckiego w zakresie planu finansowego jednostki;

2) wystawiania w i imieniu Powiatu Monieckiego faktur VAT;

3) wystawiania w i imieniu Powiatu Monieckiego faktur VAT korygujących;

4) wystawiania w i imieniu Powiatu Monieckiego not korygujących;

5) wystawiania w i imieniu Powiatu Monieckiego paragonów fiskalnych;

6) i innych czynności niezbędnych w zakresie centralizacji podatku VAT

w zakresie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U z 2020r. poz. 106 ze zm.).

  1. W punkcie „Sprawy różne”:
  • Zarząd, jednogłośnie podejmując stosowną uchwałę, od dnia 1 czerwca 2020 r. powierzył Panu Markowi Stanisławowi Karp zatrudnionemu na stanowisku – Główny Księgowy ds. Ekonomiczno-Administracyjnych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Mońkach pełnienie obowiązków Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mońkach do dnia wybrania w drodze konkursu Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mońkach.
  • Członkowie Zarządu zostali poinformowani o wpłynięciu odpisu pozwu wraz w wezwaniem do złożenia odpowiedzi na pozew wniesiony przez Ekodrom. Sp. z o.o. w Augustowie w sprawie o zapłatę – dotyczy zaprojektowania i wykonania zadania inwestycyjnego pn. przebudowa dróg powiatowych na terenie gminy Goniądz, Knyszyn i Jasionówka obejmująca ETAP I: przebudowę dróg powiatowych Nr 2620B ul. Grodzieńska w Goniądzu i Nr 2623B ul. Mickiewicza w Goniądzu. Wartość przedmiotu sporu: 451.146 zł. Zarząd postanowił zlecić prowadzenie sprawy zewnętrznej kancelarii.
  • Ponadto Zarząd powrócił do tematu decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, która uchyla w całości i przekazuje sprawę udostepnienia informacji publicznej p. C. Grygo do ponownego rozpatrzenia. Zarząd na posiedzeniu w dniu 23 kwietnia br. podtrzymał swoje stanowisko co do odmowy udostepnienia w całości audytu SP ZOZ w Mońkach i jednocześnie postanowił skonsultować się z wykonawcą audytu w przedmiotowej sprawie. Starostwo do dnia dzisiejszego nie otrzymało stosownej odpowiedzi. Wobec powyższego członkowie zarządu postanowili jednogłośnie udostępnić wnioskodawcy opracowane dokumenty w całości.

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Mońkach

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jóźwicka - inspektor w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Społecznych

Data wytworzenia: 2020-05-28

Wprowadzający: Anna Jóźwicka

Data modyfikacji: 2020-06-18

Opublikował: Anna Jóźwicka

Data publikacji: 2020-06-18