24.02.2020

Informacja z posiedzenia Zarządu w dniu 24 lutego 2020 r.:

  1. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę i podpisał Aneks Nr 9 do porozumienia zawartego w dniu 11 maja 2011 r. w sprawie pokrywania kosztów działania Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w zakresie obsługi mieszkańców pochodzących z terenu powiatu monieckiego w części nieobjętej dofinansowaniem ze środków otrzymanych z budżetu państwa

Koszt wydania 1 orzeczenia w 2019 roku wynosił ogółem 151,60 zł, z czego dopłata Wojewody Podlaskiego – 138,41 zł i dopłata Miasta Białystok, refundowana przez Powiat Moniecki, - 13,19 zł. W wyniku rocznego rozliczenia kosztów funkcjonowania Miejskiego Zespołu w 2019 r. podniesiony został koszt wydania 1 orzeczenia w części nieobjętej dofinansowanie z budżetu Wojewody do kwoty 27,60 zł (wyższy o 14,41 zł).

  1. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę i podpisał Porozumienie Nr 1/2020 z Powiatem Białostockim w sprawie przyjęcia dziecka, pochodzącego z terenu Powiatu Białostockiego, do rodziny zastępczej niezawodowej funkcjonującej na terenie Powiatu Monieckiego.
  2. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę i podpisał porozumienia Nr 6/R/2020 i Nr 7/R/2020 z Powiatem Białostockim w sprawie przyjęcia dziecka, pochodzącego z terenu Powiatu Monieckiego, do rodziny zastępczej niezawodowej funkcjonującej na terenie Powiatu Białostockiego.
  3. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na złożenie Wystąpienia Powiatu Monieckiego do PFRON o realizację projektów Gminy Mońki (zakup autobusu – możliwe dofinansowanie w wysokości 270 tys. zł), Knyszyn i Jasionówka (zakup busu – możliwe dofinansowanie 90 tys. zł) w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”.
  4. Zarząd na wniosek Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielanie zamówienia publicznego na „Przebudowę i termomodernizację budynku starej szkoły przy ul. Szkolnej 22 w Mońkach”, dokonał jednogłośnie wyboru oferty Nr 5 Zakład Remontowo – Budowlany Krzysztof Kulbacki 19-300 Ełk, ul. Piękna 2A/18 z ceną ofertową za realizację zamówienia – 1 418 296,41 zł brutto, termin gwarancji i rękojmi 60 miesięcy,

i zatwierdził wzór informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej.

W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia nieprzekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych  do upływu terminu składania ofert złożono  6 ofert:

Oferta Nr 1 DARTOM Skup Sawicki spółka jawna 15-673 Białystok, ul. Ekologiczna 1 cena ofertowa  1 758 900,00 zł brutto, termin wykonania zamówienia 31.08.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego

Oferta Nr 2  HYDRATEC Sp. z o. o. ul. Radziwonika 12 15-166 Białystok cena ofertowa  1 782 270,00 zł brutto, termin wykonania zamówienia 31.08.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego

Oferta Nr 3  Usługi Ogólnobudowlane  Eugeniusz Chrostowski, 19-200 Grajewo, ul. Konopska 38 cena ofertowa  1 793 333,35 zł brutto, termin wykonania zamówienia 31.08.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego

Oferta Nr 4 Usługi Remontowo – Budowlane Józef Rudziński, 15-663 Białystok, ul. Skrajna 13/42, cena ofertowa 1 629 750,00 zł brutto, termin wykonania zamówienia 31.08.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego

Oferta Nr 5 Zakład Remontowo – Budowlany Krzysztof Kulbacki 19-300 Ełk, ul. Piękna 2A/18, cena ofertowa  1 418 296,41  zł brutto, termin wykonania zamówienia 31.08.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego

Oferta Nr 6 Firma Handlowo – Usługowa MAG – BUD Piotr Lipski 19-200 Grajewo, ul. Nowo – Osiedle 11, 19-200 Grajewo , cena ofertowa  1 529 900,00 zł brutto, termin wykonania zamówienia 31.08.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego.

Zamawiający na podstawie art. 26 ust. 2 wezwał Wykonawcę – Zakład Remontowo – Budowlany Krzysztof Kulbacki, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. W wyznaczonym przez Zamawiającego terminie Wykonawca dostarczył dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.

Na podstawie art. 26 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający wezwał Wykonawcę – Zakład Remontowo – Budowlany Krzysztof Kulbacki do wyjaśnienia złożonych dokumentów: wykaz osób, oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy kapitałowej (wykonawca dołączył do oferty  oświadczenie  o braku przynależności do tej samej  grupy kapitałowej co pozostali  Wykonawcy przed otwarciem ofert, Wykonawca wskazał do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych osobę posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie sieci elektrycznych a zgodnie z SIWZ wymagane były w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  elektrycznych  i energetycznych).

     Po dokonaniu analizy przedłożonych dokumentów komisja stwierdza, że Wykonawca Zakład Remontowo  - Budowlany Krzysztof Kulbacki 19-300 Ełk, ul. Piękna 2A/18 spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu.

Na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę 1 490 197,10  zł brutto. Najkorzystniejsza oferta oferuje realizację zamówienia za kwotę  1 418 296,41 zł brutto.

Zgodnie ustawą Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu, Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Z wybranym oferentem zostanie podpisana stosowana umowa.

6.Zarząd, po zapoznaniu się z protokołem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem „Przebudowa i termomodernizacja budynku starej szkoły  przy ul. Szkolnej 22 w Mońkach” jednogłośnie dokonał wyboru oferty Nr 3  Pracownia Obsługi Inwestycji i BHP inż. Stanisław Sobolewski, 19-300 Ełk, ul. Kajki 1 lok. 4 A z ceną ofertową za realizację zamówienia  7 500,00 zł brutto.

Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, złożona oferta otrzymała  najwyższą punktację  w kryterium oceny ofert.

Do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 28.01.2020 r. do godz. 10:00 wpłynęło 7 ofert:

1) oferta nr 1 złożona przez PHU HYDROBUD Stanisłąw Kuźmiński , ul. Główna 37/1, 18-214 Klukowo z ceną ofertową 14 200 zł brutto;

2) oferta nr 2 złożona przez Zakład Usług Budowlanych  i Obsługi Inwestycji AJ.M. – INWEST Andrzej Maciorowski 15-337 Białystok, ul. Pułaskiego 129/18 z ceną ofertową  13 400 zł brutto;

3) oferta nr 3 złożona przez Pracownie Obsługi Inwestycjoi i BHP inż. Stanisłąw  Sobolewski19-300 Ełk, ul. Kajki 1 lok. 4 A z ceną ofertową 7 500 zł brutto;

4) oferta nr 4 złozona przez Energoinwest JK Jerzy Edmund Kania , 15-124 Białystok, ul.Gen. Władysława Andersa 15 z cena ofertową 22 140 zł brutto;

5) oferta nr 5 złożona przez „ATM“  - usługi budowlane  15-370 Białystok, ul. Bema  99/33 z ceną ofertową   33 357,60  zł brutto.

6) oferta nr 6 złożona przez OZI Obsługa Zadań Inwestycyjnych Adam Mielko, 150879 Białystok, ul. Sw. Rocha 11/1 lik. 408  z ceną ofertową   32 595  zł brutto.

7) Usługi Wykonawczo – Projektowe Adam Kłoskowski 15-352 Białystok, ul. Wiejska 60/5 z cena ofertową 18 800 zł brutto.

Oferta Nr 8 firmy  „R-M Projekt“ Radosław Mieczkowski 18-200 wysokie Mazowieckie , ul. 1 Maja 2 B/11 wpłynęłą do Zamawiającego  28.01.2020 r. o godz. 10:21 po wyznaczonym terminie do składania ofert. Zamawiający odesłał ofertę bez otwierania Wykonawcy  FIRMIE „R – M“ Projekt“.

Zgodnie ustawą Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu, Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Z wybranym oferentem zostanie zawarta stosowana umowa.

  1. Zarząd zapoznał się z wnioskiem Komisji Przetargowej, która poinformowała, iż w przetargu nieograniczonym na dostawę emulsji asfaltowej i mieszanki mineralno – asfaltowej na zimno najkorzystniejsza oferta Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Ełku Sp. z o. o. 19-300 Ełk, ul. Kolonia 1 oferuje realizację zamówienia za cenę:

Cześć 1 : Dostawa emulsji asfaltowej kationowej szybkorozpadowej niemodyfikowanej C65B3PU/RC  62 982,15  zł brutto (35 ton x 1799,49 zł/tonę),

Część 2: Dostawa mieszanki mineralno – asfaltowej na zimno 163 098,00 zł brutto (390 ton x 418,20 zł/tonę).

Na sfinansowanie tego zamówienia zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę:

Część 1 -   59 313,00  zł brutto,

Część 2 - 186 190,76 zł brutto.

Najkorzystniejsza  oferta  przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie  zamówienia o 3 669,15 zł brutto.

Wobec powyższego Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zabezpieczenie zwiększonej kwoty na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia.

  1. Zarząd, na wniosek Komisji Przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę emulsji asfaltowej kationowej szybkorozpadowej niemodyfikowanej C65B3PU/RC i mieszanki mineralno – asfaltowej na zimno do wykonywania remontów nawierzchni dróg”, dokonał jednogłośnie:

1) wyboru oferty Nr 6  Przedsiębiorstwa Robót Drogowych w Ełku Sp. z o . o. , 19-300 Ełk, ul. Kolonia 1 z ceną ofertową:

Część 1: Dostawa emulsji asfaltowej kationowej szybkorozpadowej niemodyfikowanej C65B3PU/RC - 1799,49   zł/tonę brutto  (ogółem cena oferty 62 982,15 zł brutto). Termin płatności  30 dni.

Część 2: Dostawa mieszanki mineralno – asfaltowej na zimno - 418,20 zł/tonę brutto (ogółem cena oferty 163 098,00  zł brutto). Termin płatności 30 dni.

2) zatwierdzenia wzoru informacji o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i wzoru informacji o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia nieprzekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wpłynęły:

Część 1: Dostawa emulsji asfaltowej kationowej szybkorozpadowej niemodyfikowanej C65B3PU/RC 3 oferty:

Nr oferty

Nazwa firmy oraz adres wykonawcy

Cena jednostkowa

(zł/tonę  brutto)

Wartość zamówienia

(zł)

Termin płatności płatności

 

3

BUDOMOST Sp. z o.o. Zaścianki, ul. Szosa Baranowicka 37, 15-522 Białystok

 

1 894,20

 

66 297,00

30 dni od dnia złożenia   faktury do Zamawiającego

 

5

Bitunova Sp. z o.o. ul. Wólczyńska 237 01-919 Warszawa

 

2 189,40

 

76 629,00

 30 dni od dnia złożenia   faktury do Zamawiającego

 

6

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Ełku Sp. z o.o. 19-300 Ełk, ul. Kolonia 1

 

1 799,49

 

62 982,15

 

30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego 

Część 2: Dostawa mieszanki mineralno – asfaltowej  na zimno 5 ofert

Nr oferty

Nazwa firmy oraz adres wykonawcy

Cena jednostkowa

(zł/tonę brutto)

Wartość zamówienia

(zł brutto)

Termin płatności

 

1

BUDOMEX BIS Teresa Górniak i Wspólnicy spółka jawna Kamieniec 8, 28-230 Połaniec

 

479,09

 

186 845,10

30 dni od dnia złożenia   faktury do Zamawiającego

2

Rejon Robót Drogowych DROG-BUD Sp. z o. o.  32-566 Alwernia, ul. Krasickiego 18 A

 

453,87

 

177 009,30

30 dni od dnia złożenia   faktury do Zamawiającego

 

3

BUDOMOST Sp. z o.o. Zaścianki, ul. Szosa Baranowicka 37, 15-522 Białystok

 

651,90

 

254 241,00

 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego 

 

4

TRAKT S. A. Górki Szczukowskie 1 k/Kielc, 26-065 Piekoszów

 

423,12

 

165 016,80

 

30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego

 

6

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Ełku Sp. z o.o. 19-300 Ełk, ul. Kolonia 1

 

418,20

 

163 098,00

 

30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego

Następnie na podstawie art. 26 ust. 2 wezwano wykonawcę – Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Ełku Sp. z o. o., którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Po dokonaniu badania złożonych przez wykonawcę – Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Ełku Sp. z o.o. dokumentów Komisja stwierdziła, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu.

Na sfinansowanie tego zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę:

Część 1 – 59 313,00 zł brutto,

Najkorzystniejsza oferta przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie  zamówienia o 3 669,15 zł brutto. Zarząd Powiatu j wyraził zgodę na zabezpieczenie zwiększonej kwoty na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia (jw. pkt 7)

Część 2– 186 190,76 zł brutto.

Wybrane oferty spełniają warunki i zapisy SIWZ, są zgodne z przepisami ustawy Pzp, otrzymały najwyższą ilość punktów i są najkorzystniejsze w przedmiotowym postępowaniu.

Zgodnie ustawą Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu, Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Z wybranymi oferentami zostaną podpisane stosowane umowy.

  1. Zarząd (w związku z Umową o Współpracy Nr WD.7013.15.2019 z dnia 29.10.2019r. oraz Umową Nr WD.7013.15.1.2019 o udzieleniu pomocy finansowej z dnia 29 października 2019r.,) jednogłośnie wyraził zgodę i podpisał z Gminą Trzcianne umowę określającą tryb i zasady udzielania i rozliczania pomocy finansowej w formie dotacji celowej udzielonej Gminie Trzcianne przez Powiat Moniecki na realizację w 2020r. zadania pod nazwą „Rozbudowa drogi gminnej Mroczki – Boguszki - Milewo do drogi powiatowej Nr 1363B” na odcinku o długości 5.543,50m” w ramach „Funduszu Dróg Samorządowych”. Na realizację zadania Powiat przekaże Gminie dotację w kwocie 377 000,00 zł. Pozostałe koszty związane z realizacją zadania w 2020 r. zostaną pokryte przez Gminę ze środków własnych oraz ze środków pochodzących z „Funduszu Dróg Samorządowych”. Gmina zobowiązuje się

zakończyć ww. zadanie najpóźniej do dnia 30.09.2020r.

  1. Zarząd przyjął do wiadomości informację Dyrektora SP ZOZ w Mońkach o zawartych umowach sprzedaży, najmu, dzierżawy, oddania w użytkowanie lub użyczenie aktywów trwałych za 2019 rok wraz z określeniem wielkości uzyskanego przychodu z tego tytułu. Ogółem przychód z umów w 2019 r. wyniósł 140.041,59 zł.
  2. Zarząd przyjął również do wiadomości informację o wycofaniu z eksploatacji – złomowaniu pojazdu marki Opel Astra-F stanowiącego własność Powiatu Monieckiego, będącego na stanie Wydziały Dróg Starostwa Powiatowego w Mońkach.
  3. Zarząd, po zapoznaniu się z wnioskiem Komendanta Powiatowego Państwowej Straż Pożarnej w Mońkach, jednogłośnie wyraził zgodę na zakup komputera PC na potrzeby Powiatowego Centrum Zarzadzania Kryzysowego w Mońkach. Koszt zakupu komputera wyniesie ok. 4000 zł. Komputer zostanie zakupiony przez Starostwo Powiatowe w Mońkach i przekazany w drodze użyczenia Komendzie Powiatowej PSP w Mońkach na potrzeby PCZK w Mońkach.
  4. Zarząd jednogłośnie przyjął informację z przebiegu konsultacji projektu ,,Programu współpracy Powiatu Monieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2020”. Konsultacje odbyły się w terminie od 11.02.2020 r. do 14.02.2020 r. zgodnie z Uchwałą NR IV/22/11 Rady Powiatu w Mońkach z dnia 17 lutego 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

W konsultacjach nie wzięła udziału żadna organizacja, tym samym nie zgłoszono uwag do projektu ,,Programu współpracy Powiatu Monieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2020”. Wobec powyższego projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Powiatu Monieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2020.

  1. Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2020 rok. Zmiany dotyczą:

1) zwiększenia planu dochodów budżetu powiatu w dz. 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdz. 75411 – Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej o kwotę 13.529 zł i jednocześnie zwiększenia planu wydatków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Mońkach w dz. 754, rozdz. 75411 – Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej (zadania zlecone) ogółem o ww. kwotę. Powyższe środki pochodzące z rezerwy celowej budżetu państwa przeznacza się na sfinansowanie dwóch przedsięwzięć pn. „Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy” oraz „Zwiększenie konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych”, zgodnie z decyzją Wojewody Podlaskiego - pismo Nr FB-II.3111.37.2020.WS z dnia 19 lutego 2020r.

2) przeniesienia między paragrafami w planie wydatków Starostwa w dz. 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdz. 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami (zadania własne) na kwotę 142 zł w zabezpieczenia planu wydatków na ubezpieczenie mienia powiatu.

3) przeniesień między paragrafami w planie wydatków Starostwa w dz. 710 – Działalność usługowa, rozdz. 71012 – Zadania z zakresu geodezji i kartografii (zadania własne) na kwotę 286 zł. Powyższych zmian dokonano na podstawie informacji Związku Powiatów Województwa Podlaskiego określającej wartość wkładu finansowego powiatu monieckiego w 2020 roku w realizację projektu pn. „Udostępnianie zasobów publicznych rejestrów geodezyjnych – modernizacja ewidencji gruntów i budynków”.

  1. W punkcie „Różne sprawy”;
  • Zarząd zapoznał się z pismem mieszkańców wsi Kołodzież w sprawie dalszej przebudowy chodnika we wsi. Zarząd nie przewiduje w br. roku zakupu materiałów do przebudowy chodników w powiecie. Niemniej jednak Zarząd widzi możliwość udzielenia pomocy rzeczowej w postaci pracy pracowników Wydziału Dróg przy ewentualnym ułożeniu chodników, jeżeli gmina zabezpieczy środki finansowe na zakup materiałów.
  • Zarząd, z powodu braku środków finansowych w budżecie powiatu, nie przychylił się do wniosku Dowódcy Brygady o wsparcie finansowe Drugiego Święta 1 Podlaskiej Brygady Obrony Terytorialnej, które odbędzie się 21.05.2020 r.

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Mońkach

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jóźwicka - inspektor w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Społecznych

Data wytworzenia: 2020-02-24

Wprowadzający: Anna Jóźwicka

Data modyfikacji: 2020-05-14

Opublikował: Anna Jóźwicka

Data publikacji: 2020-05-14