2_03_2018

Informacja z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 2 marca 2018 r.:
1. Zarząd, na wniosek Komisji Przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania  o udzielenie zamówienia publicznego na „Rozbudowę  drogi powiatowej Nr 2360 B Al. Niepodległości  w miejscowości Mońki na odcinku o długości 993,54 m do drogi krajowej Nr 65 ”, jednogłośnie zatwierdził przedstawioną propozycję:

1) wyboru oferty Nr  2 Konsorcjum firm: Lider – Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe „UNIROL” Dorota Kulikowska 19-200 Grajewo, ul. Robotnicza 6, Partner – Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „UNIDROG” Sp. z o. o. 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4 z ceną ofertową za realizację zamówienia  –  3.894.768,51  zł brutto, termin gwarancji i rękojmi 36 miesięcy.

2) wzoru zawiadomienia o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,

3) wzoru informacji o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej  zamówienia  nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wpłynęły 2 oferty:

- oferta Nr 1 STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków z ceną ofertową za realizację zamówienia  - 6.134.076,40 zł brutto, termin gwarancji i rękojmi 60 miesięcy

- oferta Nr 1 Konsorcjum Firm: Lider – Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe „UNIROL”  Dorota Kulikowska 19-200 Grajewo, ul. Robotnicza 6,  Partner -  Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „UNIDROG” Sp. z o. o. 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4,  z ceną ofertową za realizację zamówienia –  3.894.768,51 zł brutto, termin gwarancji i rękojmi 36 miesięcy.

Zgodnie z art. 24 aa ustawy Pzp  Komisja Przetargowa  dokonała oceny złożonych ofert na podstawie ustalonych kryteriów: cena – 60, termin gwarancji i rękojmi  – 40. Następnie na podstawie art. 26 ust. 2 wezwano wykonawcę –  Konsorcjum firm: Lider – PHU „UNIROL” Dorota Kulikowska 19-200 Grajewo, ul. Robotnicza 6 Partner -  PDM UNIDROG Sp. z o.o. 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Po dokonaniu badania złożonych przez wykonawcę  – Konsorcjum firm: Lider – PHU „UNIROL” Dorota Kulikowska 19-200 Grajewo, ul. Robotnicza 6 Partner -  PDM UNIDROG Sp. z o.o. 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4  dokumentów Komisja stwierdziła, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu.

Na sfinansowanie tego zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę – 3.908.083,56 zł brutto. Wybrana oferta spełnia warunki określone w SIWZ, jest zgodna z przepisami ustawy Pzp i jest ofertą najkorzystniejszą w przedmiotowym postępowaniu.

Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu Pan Starosta pouczył Członków Zarządu o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Z wyłonionym oferentem zostanie podpisana stosowana umowa.

2. Zarząd,, na wniosek Komisji Przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę  emulsji asfaltowej kationowej szybkorozpadowej niemodyfikowanej C65B3PU/RC i mieszanki mineralno – asfaltowej  na zimno do wykonywania remontów nawierzchni dróg”, jednogłośnie zatwierdził przedstawione propozycje:

1) wyboru oferty:

- Nr 4 firmy OLAN Południe Sp. z o.o. w zakresie Części 1: Dostawa emulsji asfaltowej kationowej szybkorozpadowej niemodyfikowanej C65B3PU/RC z ceną ofertową 1 623,60zł/tonę brutto  (ogółem cena oferty 56 826,00zł brutto). Termin płatności 30 dni.

- Nr 5 firmy TRAKT S.A. w zakresie części 2: Dostawa mieszanki mineralno – asfaltowej na zimno, z ceną ofertową 403,44zł/tonę brutto (ogółem cena oferty 96 825,60zł brutto). Termin płatności  30 dni.

2) wzoru informacji o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,

3) wzoru informacji o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wpłynęły:

Część 1: Dostawa emulsji asfaltowej kationowej  szybkorozpadowej niemodyfikowanej C65B3PU/RC 3 oferty:

- Oferta Nr 1 BITUNOVA Sp. z o.o. ul. Wólczyńska 237, 01-919 Warszawa, z ceną ofertową – 1 703,55zł/tonę brutto (ogółem cena oferty 59 624,25zł brutto). Oferowany termin płatności  – 30 dni.

- Oferta Nr 3 Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Ełku Sp. z o.o. ul. Kolonia 1, 19-300 Ełk, z ceną ofertową  1 709,70zł/tonę brutto (ogółem cena oferty 59 839,50zł brutto). Oferowany termin płatności  30 dni.

- Oferta Nr 4 OLAN Południe Sp. z o.o. ul. Szkolna 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska, z ceną ofertową 1 623,60zł/tonę brutto (ogółem cena oferty 56 826,00zł brutto). Oferowany termin płatności  30 dni.

Część 2 : Dostawa mieszanki mineralno – asfaltowej na zimno 4 oferty:

- Oferta Nr 2 COLAS Polska Sp. z o.o. ul. Nowa 49, 62-070 Palędzie z ceną ofertową – 584,25 zł/tonę brutto (ogółem cena oferty 140 220,00zł brutto). Oferowany termin płatności  – 30 dni.

- Oferta Nr 3 Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Ełku Sp. z o.o. ul. Kolonia 1, 19-300 Ełk, z ceną ofertową 405,90zł/tonę brutto (ogółem cena oferty 97 416,00zł brutto). Oferowany termin płatności  30 dni.

- Oferta Nr 4 OLAN Południe Sp. z o.o. ul. Szkolna 6, 33-200 Palędzie, z ceną ofertową 504,30zł/tonę brutto (ogółem cena oferty 121 032,00zł brutto). Oferowany termin płatności  30 dni.

- Oferta Nr 5 TRAKT S.A. Górki Szczukowskie 1 k/Kielc, 26-065 Piekoszów, z ceną ofertową  403,44zł/tonę brutto (ogółem cena oferty 96 825,60zł brutto). Oferowany termin płatności  30 dni.

Zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp Komisja Przetargowa najpierw dokonała oceny złożonych ofert na podstawie ustalonych kryteriów: cena – 60, termin płatności – 40.

Na podstawie art. 26 ust. 2 wezwano Wykonawcę – TRAKT S.A. Górki Szczukowskie 1 k/Kielc, 26-065 Piekoszów, którego oferta została najwyżej oceniona w części 2 zamówienia do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 26 ust. 3 wezwano Wykonawcę – OLAN Południe Sp. z o.o., którego oferta została najwyżej oceniona w części 1 zamówienia do złożenia oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (D. U. z 2017r., poz. 1579 ze zmianami).

Po dokonaniu badania złożonych przez Wykonawców – OLAN Południe Sp. z o.o., ul. Szkolna 6, 33-200 Dąbrowa Tarnowska oraz TRAKT S.A. Górki Szczukowskie 1 k/Kielc, 26-065 Piekoszów dokumentów Komisja stwierdziła, że Wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu i nie podlegają wykluczeniu.

Na sfinansowanie tego zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę – 180 276,06zł brutto, w tym na: Część 1 – 59 179,11 zł brutto, Część 2– 121 096,94 zł brutto.

Wybrane oferty spełniają warunki i zapisy SIWZ, są zgodne z przepisami ustawy Pzp, otrzymały najwyższą ilość punktów i są najkorzystniejsze w przedmiotowym postępowaniu.

Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu Pan Starosta pouczył Członków Zarządu o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Z wyłonionymi oferentami zostaną podpisane stosowane umowy.

3. Zarząd zapoznał się z pismem Ubojni Drobiu Wojszki w sprawie utwardzenia drogi do Zakładu. Stan drogi jest fatalny i mimo prac ziemnych, które były wykonywane jesienią ubiegłego roku, jak wskazuje wnioskodawca, nie uległ poprawie. Największym problemem jak okazuje się są brudne i zapylone samochody (obecność pyłu wewnątrz komór załadunkowych) – na powyższy fakt zwrócił  uwagę Powiatowy Lekarz Weterynarii w Mońkach. Zakład proponuje rozważanie połączenia Ubojni z drogą asfaltową dochodzącą do wsi Masie. Z niniejszego pisma wynika również, iż jest deklaracja Burmistrza Moniek w sprawie pokrycia połowy kosztów wykonania przedmiotowego odcinka drogi. Ponadto Zakład w dalszym ciągu proponuje dofinansowanie przedsięwzięcia w kwocie 30 tys. zł. Długość odcinka drogi powiatowej Nr 1365B od wsi Masie do Ubojni Drobiu Wojszki wynosi ponad 1 km. Szacunkowy koszt jego przebudowy to ok. 500 tys. zł. Ze względu na ograniczone możliwości finansowe Powiatu Zarząd jednogłośnie zaproponował przeznaczyć w br. na przebudowę ww. odcinka drogi kwotę ok. 30 tys. zł. Biorąc pod uwagę proponowaną przez Zakład kwotę 30 tys. zł oraz deklarowany udział Gminy Mońki w kwocie co najmniej 30 tys. zł będzie możliwość wykonania przebudowy ww. drogi powiatowej na odcinku ok. 200m. Rozpoczęcie przebudowy w br. może być kontynuowane przez Powiat w latach następnych w miarę posiadanych środków finansowych.

4. Zarząd pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Krypnie oraz organizatorów konkursu, którzy zwrócili się z prośbą o dofinansowanie w kwocie 400,00 zł nagród dla uczestników Powiatowego Konkursu Pieśni i Piosenki Religijnej im. Jana Pawła II. Konkurs organizowany jest po raz drugi, pierwsza edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Wzięło w nim udział 100 osób ze szkół z Jaświł, Moniek, Jasionówki, Kalinówki Kościelnej, Trzciannego i Laskowca. Konkurs ma na celu wsparcie i promocję uzdolnionych muzycznie uczniów oraz integrację szkół naszego powiatu. Sponsorami organizowanego przedsięwzięcia jest Parafia pw. Narodzenia NMP w Krypnie oraz Wójt Gminy Krypno. Zarząd jednogłośnie postanowił dofinansować w kwocie do wysokości 300 zł zakup nagród uczestnikom ww. konkursu.

5. Zarząd podejmując jednogłośnie stosowną uchwałę wprowadził następujące okresowe promocje na korzystanie z usług Pływalni Powiatowej w Mońkach:

1.  „Promocja świąteczna" - promocja polega na sprzedaży dostępnych zgodnie z obowiązującym cennikiem karnetów z 20% rabatem. Promocja obowiązuje od 24 do 30 marca 2018 r.

2.  Promocja z okazji XVII Międzynarodowych Wiosennych Biegów Ulicznych - promocja polega na udzieleniu w dniu 22 kwietnia 2018 r. uczestnikom biegów rabatu w wysokości 100% na zakup biletów jednorazowych na pływanie i komorę solną.

3.  „Majówka na Pływalni" - promocja polega na sprzedaży dostępnych zgodnie z obowiązującym cennikiem biletów jednorazowych na pływanie i komorę solną  z  20 % rabatem. Promocja obowiązuje w dniu 2 maja 2018 r.

4.  „Dzień Dziecka" - promocja polega na sprzedaży dla dzieci i młodzieży do 18 roku życia dostępnych zgodnie z obowiązującym cennikiem biletów jednorazowych na pływanie, komorę solną, salę fitness z 50 % rabatem. Promocja obowiązuje w dniu  1 czerwca 2018 r.

5.  „Pierwszy wakacyjny weekend" - promocja polega na sprzedaży dostępnych zgodnie z obowiązującym cennikiem biletów jednorazowych na pływanie z 40 % rabatem. Promocja obowiązuje w dniach 22, 23 i 24 czerwca 2018 r.

6.  „Promocja z okazji X Biegów Papieskich”  - promocja polega na sprzedaży dla uczestników biegów dostępnych zgodnie z obowiązującym cennikiem biletów jednorazowych na pływanie, komorę solną, salę fitness ze 100 % rabatem oraz dla pozostałych klientów z 50 % rabatem. Promocja obowiązuje w dniu organizacji biegów.

7.  „Najlepszy prezent pod choinkę” – promocja polega na sprzedaży dostępnych zgodnie z obowiązującym cennikiem karnetów z 20 % rabatem. Promocja obowiązuje od 12 do 23 grudnia 2018 r.

Promocje nie dotyczą biletów rodzinnych oraz karnetów z wyjątkiem promocji, o której mowa w pkt 1 i pkt 7.

6. Na wniosek Prezesa Zarządu firmy EkoExpert Doradztwo Ekologiczne i Gospodarcze Sp. z o.o. dotyczący przedłużenia terminu do dnia 16 marca 2018 r. realizacji umowy zawartej w dniu 09.02.2018 r. o numerze OSS.041.3.2018, której przedmiotem jest opracowanie wniosku aplikacyjnego oraz studium wykonalności w ramach realizacji zadania „Utworzenie Zawodowego Centrum Innowacji przy ZSOiZ w Mońkach” Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę i podpisał Aneks Nr 1 do niniejszej umowy. Zgodnie z zapisami Aneksu termin wykonania zadania został wydłużony do dnia 15 marca 2018 r.

7. Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Mońkach. Zmiana dotyczy zapisów odnośnie kierowania Wydziałem w przypadku nie obsadzenia stanowiska Geodety Powiatowego,  który kieruje Wydziałem Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.

8. Zarząd zapoznał się z ponownym wnioskiem Księdza Dyrektora Caritas Archidiecezji Białostockiej o wsparcie Warsztatu Terapii Zajęciowej w Mońkach poprzez dofinansowanie zakupu samochodu przystosowanego do przewozu podopiecznych WTZ, współfinansowanego ze środków PFRON. Zarząd nie widzi możliwości wsparcia zakupu samochodu, zarówno z uwagi na ograniczone środki finansowe w budżecie powiatu na rok 2018, jak również ze względu na brak możliwości prawnych dofinansowania zrealizowanych już i rozliczonych zakupów inwestycyjnych (samochód został zakupiony w 2017 r.).

9. Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2018 rok. Zmiany dotyczą:

1) zwiększenia planu dochodów budżetu powiatu w dz. 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdz. 75411 – Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej o kwotę 11.690 zł i jednocześnie zwiększenia planu wydatków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Mońkach w dz. 754, rozdz. 75411 – Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej (zadania zlecone) ogółem o ww. kwotę. Powyższe środki pochodzące z rezerwy celowej budżetu państwa przeznacza się na sfinansowanie dwóch przedsięwzięć pn. „Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy” oraz „Zwiększenie konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych”, zgodnie z decyzją Wojewody Podlaskiego - pismo Nr FB-II.3111.41.2018.WS z dnia 26 lutego 2018r.

2) zwiększenia planu dochodów budżetu powiatu w dz. 852 – Pomoc społeczna, rozdz. 85205 - Zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie o kwotę 3.400 zł i jednocześnie zwiększenia planu wydatków Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach w dz. 852 – Pomoc społeczna, rozdz. 85205 - Zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie (zadania zlecone) o ww. kwotę. Powyższe środki przeznacza się na realizację programu „Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie” (programy korekcyjno-edukacyjne), zgodnie z decyzją Wojewody Podlaskiego – pismo Nr FB-II.3111.86.2018.MA z dnia 22 lutego 2018r.

3) przeniesienia między paragrafami w planie wydatków Starostwa w dz. 750 – Administracja publiczna, rozdz. 75045 – Kwalifikacja wojskowa (zadania zlecone) na kwotę 15 zł. Powyższe przeniesienie niezbędne jest do opłacenia kosztów przesyłki za zakupione materiały na potrzeby kwalifikacji wojskowej w związku z pismem Kierownika Wydziału Organizacyjnego i Spraw Społecznych Nr OSS.5570.3.2018 z dnia 27.02.2018r.

10. Radca prawny zreferowała Członkom Zarządu stan faktyczny i prawny sprawy związanej z wytoczonym przez P. B. Hryniewickiego powództwem dotyczącym odszkodowania (sprawa dotyczy egzekucji ruchomości zajętych w 2017 r. z majątku B. Hryniewickiego przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Mońkach w sprawie z wniosku Starosty Monieckiego przeciwko E. Hryniewickiej – dłużniczce  wobec Powiatowego Urzędu Pracy w Mońkach). Po zapoznaniu się z przedstawionym materiałem Zarząd jednogłośnie postanowił wnieść do Sądu o oddalenie powództwa w całości i przyjął treść odpowiedzi na pozew.

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Mońkach

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jóźwicka - inspektor w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Społecznych

Data wytworzenia: 2018-03-14

Wprowadzający: Anna Jóźwicka

Data modyfikacji: 2018-03-15

Opublikował: Anna Jóźwicka

Data publikacji: 2018-03-15